چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

توضیح روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به همشهری

گروه اجتماعی: به‌دنبال درج خبری با عنوان «تعطیلی مرکز ناهنجاری‌های قامتی و آموزش مدیران» در روزنامه  همشهری 23 فروردین امسال، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی در پاسخ به آن فرستاده است.

در بخشی از این نامه آمده‌است: با توجه به اینکه دانش‌آموزان کشور به دلایل مختلف مانند دوره تغذیه و... نیازمند به مراکز تربیت بدنی و تندرستی در کانون‌های حرکات اصلاحی هستند در این راستا این وزارتخانه در هر استان کانون‌هایی را به‌صورت مشارکتی مورد حمایت مالی قرار داده است؛ به‌طوری‌که اعتبارات اختصاص یافته در سال 88 مبلغ 620 میلیون ریال بوده که با عنایت به اهمیت موضوع و گستره کشور و تعداد دانش‌آموزان رقم بسیار پایینی است.

در ادامه این توضیحات چنین آمده‌است: با وجود این در سال 89 علاوه بر برگزاری دوره بازآموزی و ارتقای سطح دانش‌ مدیران کانون‌های حرکات اصلاحی، مبالغ قابل توجهی را درصورت تامین اعتبار به هر استان اختصاص خواهیم داد و تلاش بر این است که 200 کانون را در کشور تاسیس کنیم.

توضیح همشهری

در خبر همشهری به نقل از معاون پرورشی شهر تهران اعلام شده بود که به 6 هزار نفر از مدیران مدارس شهر تهران آموزش پیشگیری از ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و نه مدیران کانون‌های حرکات اصلاحی کشور!

همانطور که روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اذعان کرده اعتبار اختصاص‌یافته به این امر بسیار ناچیز است، این در حالی است که براساس اعلام مسئولان 80درصد دانش‌آموزان از یک یا 2 ناهنجاری قامتی رنج می‌برند.

در توضیحات روابط عمومی آموزش و پرورش به تاسیس 200 کانون حرکات اصلاحی در کشور اشاره شده اما به دلایل تعطیلی کانون‌های حرکات اصلاحی در مناطق 2، 5، 10، 14 و 19 آموزش و پرورش شهر تهران و زمان بازگشایی آنها که مورد تاکید همشهری است هیچ اشاره‌ای نشده‌است.  با توجه به فقر حرکتی دانش‌آموزان تهرانی آیا باید همچنان منتظر تامین بودجه برای بازگشایی این کانون‌ها باشیم؟

کد خبر 107307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز