چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: 1-خیلی‌ها را می شناسم که این روزها تب کرده‌اند. یک جور تب واگیردار است .کسانی هم که تب ندارند ناخودآگاه کنار تب کرده‌ها قرار می‌گیرند.

جهان تب کرده است. تب فوتبال. چشم‌های خواب‌آلوده صبحگاه  این را می‌گویند و شتاب بعدازظهر برای رسیدن به تلویزیون.

2-تب امسال تب آرژانتین است .ببرد یا نبرد.تبش گرفته. دو نفر هم عامل تب هستند. دیه‌گو مارادونا، ستاره سابق فوتبال جهان و لیونل مسی. مسی حالا ستاره است اما مارادونا عامل مهم‌تر و عجیب‌تری است. همه می‌دانند.

3-نگاه کنید: او کت و شلوار می‌پوشد، اما به خواسته دخترانش! آنها  ازمارادونا خواسته‌اند که در جام جهانی لباس شیک‌ بپوشد.پیش از این، «دالما» یکی از دختران او، گفته بود پدرش از نظر ظاهری پیشرفت داشته و 11 کیلو وزن کم کرده است.  در خبرهای قبل از جام جهانی آمده بود که او از پوشیدن لباس رسمی روی نیمکت خودداری کرده و می‌خواهد لباس گرم‌کن تیم را بپوشد.

او پس از پایان نخستین بازی تیمش با 30 دقیقه تأخیر به محل برگزاری کنفرانس خبری رفت. در حالی که مسئولان فیفا برای آوردن او به کنفرانس به سمت رختکن رفته بودند، سرمربی آرژانتین در کمال خونسردی و در حالی که یک سیب قرمز گاز زده به دست داشت، وارد سالن کنفرانس شد و در حین خوردن سیب به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ داد.بروز رفتارهای عجیب از مارادونا برای همه باورکردنی است،‌گرچه وقتی دو ساعت مچی به دست بست بار دیگر مرکز توجه رسانه‌ها شد. او پیش از این درخواست کرده بود تا سرویس بهداشتی اتاقش در هتل محل اقامت تیم آرژانتین تعویض شود و به همین منظور در اتاق مارادونا دو حمام قرار دارد که هر دو مجهز به سینک‌ها و شیرهای دستشویی جدید هستند.

همچنین مارادونا که خیلی هم خوش خوراک است تأکید کرده بود که غذاهای تیم نباید با کمتر از 14 نوع مختلف سالاد همراه باشند و هر شام باید حداقل شامل سه نوع مختلف مایه ماکارونی و سه نوع دسر باشد و در تمام 24 ساعت شبانه روز بستنی در اتاق بازیکنان دیده شود.

4- قضیه به همین‌جا محدود نمی‌شود. او پرحاشیه ‌ترین بازیکن جهان فوتبال است. پس از جام جهانی 1990 و حذف ایتالیا(میزبان جام) توسط آرژانتین، اتفاق‌های عجیبی برای او افتاد. آن روزها مارادونا بازیکن تیم ناپل ایتالیا بود و البته ناپل هم با او در اوج بود. از ناپل جدا شد و رفت داخل حاشیه ...

 او هنوز در قلب مردم ناپل جا دارد؛ هنوز روی دیوار پیتزافروشی که زمانی مارادونا پس از تمرین برای خوردن پیتزا مارگریتا به آن‌جا می رفت عکس‌های او با صاحب مغازه که دیگر پیر شده است، دیده می شوند و پوسترهایش را هنوز روزنامه فروشی ها می فروشند.

عکس های دوران اوج مارادونا هنوز در ناپل دیده می شوند و به نظر می‌رسد که تمام مغازه داران این شهر یک عکس یادگاری با مارادونای محبوب خود گرفته‌اند! سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین همچنین در افریقای جنوبی به‌شدت محبوبیت دارد و اخیراً پیراهن خود را به مردم افریقای جنوبی اهدا کرده است.او در این جام به تیم الجزایر علاقه دارد و... 
5-مارادونا فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. نامش ماندگار شده و همچنان یک تب همیشه داغ است.

کد خبر 110831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز