ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با اذعان به نگرانی از انزوای جهانی این رژیم از وی خواست

مسئله تحقیق بین‌المللی درباره حمله به ناوگان آزادی را پیگیری نکند.

باراک با ابراز نگرانی درباره کشتی‌های جدیدی که عازم غزه هستند، گفت: ما خود تحقیقاتی مستقل و قابل اطمینان در این رابطه انجام خواهیم داد و به همین خاطر بهتر است شما تحقیقات بین‌المللی در این رابطه را کنار بگذارید. وی اعلام کرد: از شما می‌خواهم تا به تحقیقات داخلی اسرائیل درباره حمله به کاروان آزادی اعتماد کنید.

وی همچنین با اشاره به حرکت کشتی‌هایی از سوی لبنان برای شکستن محاصره غزه تهدید کرد که دولت لبنان مسئول هر نوع واکنش خشن نظامیان این رژیم علیه این کشتی‌ها خواهد بود.

لبنان روز دوشنبه اعلام کرد کشتی‌های بیشتری به سواحل غزه اعزام می‌کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی هشدار داده دارای حق انجام هر نوع اقدامی برای متوقف کردن کشتی‌های لبنان خواهد بود.

غازی العریضی، وزیر حمل‌ونقل لبنان به تازگی از صدور مجوزهای لازم برای حرکت کشتی جدید لبنان موسوم به جولیا به سوی نوار غزه خبر داده است. وی با اشاره به اینکه در این کشتی روزنامه‌نگاران لبنانی و خارجی حضور دارند، تاکید کرد: مجوزهای لازم برای حرکت کشتی جولیا تا قبرس صادر شده اما پس‌از آن باید مقامات این کشور مجوز ادامه حرکت این کشتی را صادر کنند.

همچنین برنامه اروپایی لغو محاصره نوار غزه هم از حرکت کشتی جدید زنان اروپایی به سمت نوار غزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد. این گروه اعلام کرد که کشتی جدید زنان اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه و دارو برای ساکنان نوار غزه خواهد بود.

این در حالی است که با وجود ادعاهای مقام‌های رژیم صهیونیستی صدها کامیون هنوز در مرزهای نوار غزه در انتظار ورود به این منطقه هستند.انتقاد شدید از طرح رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌هاطرح رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های ده‌ها خانواده فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی برای ساخت یک پارک با انتقاد شدید مواجه شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با محکوم کردن این اقدام، از دولت آمریکا خواسته است تا به‌عنوان میانجی روند صلح خاورمیانه وارد عمل شده و مانع از تخریب این خانه‌ها و ساخت پارک به جای آنها شود.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی‌ها به خبرگزاری فرانسه گفت که او پیام محمود عباس به باراک اوباما را به مقام‌های دولت آمریکا تحویل داده است.صائب عریقات همچنین تاکید کرد که اسرائیل با تخریب خانه‌های فلسطینیان در منطقه سیلوان، مذاکرات سازش را به نابودی می‌کشاند.

وی از جامعه بین‌المللی خواست که جلوی اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی را بگیرد و گفت: این اقدامات ثابت می‌کند اسرائیل قصد نابودسازی مذاکرات سازش با فلسطینیان را دارد. وزارت امور خارجه ژاپن هم روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از تصمیم کمیته شهری بیت‌المقدس برای تخریب خانه‌های فلسطینیان در این منطقه شدیدا ابراز نگرانی کرد.

دولت آمریکا هم نگرانی خود را از این مسئله ابراز کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این اقدام می‌تواند به بی‌اعتمادی دامن بزند و باعث بروز خشونت شود.

کد خبر 110248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز