گروه شهری: تشکل همیاران محیط‌زیست شهری تهران در مراسمی که با پیام دبیر کل سازمان ملل افتتاح شد، به معتبرترین بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست‌محیطی(FEE) پیوست.

در همایش افتتاحیه پیوستن همیاران محیط‌زیست شهری به معتبرترین بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست‌محیطی جهان که از سوی ستاد توسعه پایدار و محیط‌زیست شهرداری تهران برگزار شد، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نسبت به آلودگی عناصر اصلی حیات در تهران هشدار داد و گفت: آب، خاک و هوای تهران آلوده است و شهروندان از این مصیبت رنج می‌برند.

محمد هادی ایازی با اشاره به اینکه مدیران شهری،  منابع پایدار برای توسعه محیط‌زیست شهری را در اختیار ندارند، اضافه کرد: مشکلات محیط‌زیستی شهر تهران نیازمند فرهنگ‌سازی است و علاوه بر آن مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای تهران جز با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و گسترش مترو، حل شدنی نیست.

سخنگوی شهردار تهران افزود: 16هزار ساعت آموزش زیست‌محیطی به کارکنان شهرداری داده شده است و برنامه‌های جامعی برای نمایندگی جمهوری اسلامی در قالب طرح همیاران محیط‌زیست در بنیادهای محیط‌زیستی معتبر جهان داریم.

همچنین قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم گفت: یکی از پایه‌های اصلی مدیریت شهری، توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست است. با این حال در
 20 سال گذشته محیط‌زیست بنا به دلایل مختلف در اولویت مدیریت شهری نبود ولی امروز تنها راه نجات بشر توجه به مفهوم و اجرای طرح‌های حفاظتی از محیط‌زیست به‌خصوص محیط‌زیست شهری است.

سید مناف هاشمی تاکید کرد: محیط‌زیست مقوله‌ای بخشی نیست چرا که آثار تخریب‌های زیست‌محیطی در گوشه و کنار جهان به شکل‌های مختلف بروز می‌کند و همه نیازمند همکاری برای حفاظت از محیط‌زیست هستیم بنابراین در شهر تهران باید بحث زباله‌ها و بازیافت آنها را به‌عنوان یک معضل جدی بگیریم و آموزش را با همکاری همیاران محیط‌زیست از مبدأ آغاز کنیم.

همچنین معاون مالی و پشتیبانی شهرداری تهران گفت: به‌دلیل نبود نظام سنجش ارزش‌های زیست‌محیطی در اقتصاد این ذهنیت به‌وجود آمده که طرح‌های زیست‌محیطی هزینه‌بر است؛ درحالی‌که اجرای طرح‌های زیست‌محیطی به اقتصاد ملی و محلی کمک می‌کند.

پورزرندی توسعه پایدار کشورهای در حال توسعه را منوط به توجه به اقتصاد زیست‌محیطی دانست و افزود: به‌دلیل نبود سیستم سنجش محیط‌زیست نمی‌توانیم سرمایه‌های زیست‌محیطی را جدی بگیریم. ما جنگل‌ها را قطع می‌کنیم و از آن کاغذ و خمیر درست می‌کنیم و روی آن قیمت می‌گذاریم؛ درحالی‌که ارزش‌های اقتصادی و زیست‌محیطی یک درخت را نمی‌‌دانیم.

کد خبر 109345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز