سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: معلولان متقاضی مسکن تا پایان خردادماه فرصت دارند در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی ثبت نام کنند

به گفته سرپرست سازمان بهزیستی، درخواست متقاضیان براساس شرایط آنها بررسی می‌شود  و سپس به تقاضایشان پاسخ داده خواهد شد. علی اسفندیاری در توضیح بیشتر گفت: در پی تفاهمنامه‌ای که بین وزارت رفاه ، مسکن و بانک مرکزی به امضا رسیده‌است،

معلولان واجد شرایط از زمین رایگان و 20‌میلیون تومان وام با بهره 4‌درصد در اقساط 10‌ساله‌ برخوردار خواهند شد که بازپرداخت وام 18‌ماه پس از پرداخت آن خواهد بود  و خود خانه به‌عنوان ضمانت بانک درنظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر معلولان، زنان سرپرست خانوار نیز درصورت تمایل می‌توانند متقاضی مسکن باشند و از این طرح بهره‌مند شوند. قرار است تا پایان دولت دهم 200‌‌هزار واحد مسکونی برای معلولان ساخته شده و در اختیار آنان قرار گیرد.

اسامی افراد واجد شرایط نیمه تیرماه اعلام خواهد شد. اسفندیاری درباره مشارکت سازمان‌های مردمی گفت: این مؤسسات می‌توانند برای پرداخت اقساط وام مسکن معلولان اعلام آمادگی کنند، ‌در غیر این صورت سازمان بهزیستی آماده پذیرش دیگر کمک‌های این سازمان‌ها نیز هست. در حال حاضر 98‌هزار معلول از سازمان بهزیستی مستمری می‌گیرند و نزدیک به 748‌هزار معلول در کشور شناسایی شده‌اند.

کد خبر 109250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز