یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: آرون، نوجوانی با مشکل نخاعی مادرزاد بار دیگر ثابت کرد که معلولیت، محدودیت نیست.

نویسنده، مقاله را اینگونه شروع می‌کند؛ همه ما می‌دانیم که ‌اگر زندگی به شما لیمو می‌دهد، می توان آن را به لیمونارد تبدیل کرد. راستی چه تعداد از ما این جمله را باور داریم؟ و یا چه تعدادی قدرت و هنر، این تغییر را داریم.

آرون نوجوان، از آن افرادی است که با این جمله زندگی کرده است. ورزشکاری که هنر و قدرت خود را برای اثبات، دوباره امکان تغییر به کار گرفته و موفق شده است.

با شناخت او و زندگی‌اش دیگر هیچ عذری برای ناتوانی در تغییر و ساخت یک زندگی خوب وجود ندارد. در هر سنی و در هر شرایطی...

آرون فادرینگام نوجوان 16 ساله‌ای که با مشکل نخاعی مادر زاد به نام "فتق نخاع" (Spida Bifida) بدنیا آمده و بر روی ویلچر (صندلی چرخ دار) رشد و زندگی کرده است.

 شور و شوق و سر زندگی او در حرکات اکروبات و ماهرانه‌اش با ویلچر کاملا مشهود است. 

او نفر اول مسابقات ورزشی اسکیت سوران است. حرکات ورزشی و آکروباتیک او مانند؛ پشتک به پشت بدون دست و یا سایر حرکات‌خارق‌العاده در سن 14 سالگی از او چهره‌ای سرشناس ساخته است.

حرکاتی که برای اولین در دنیا انجام شده است. به نظر من شاید هیچ کس نتواند تا میلیون‌ها سال بعدهم این حرکات را چه با چرخ چه بی چرخ انجام دهد.

بعد از دیدن این تصاویر باید گفت؛ آرون نوجوان، الهام بخش میلیون‌ها نوجوان معلولی‌که مجبور هستند، بر روی صندلی چرخ دار عمر خود را بگذرانند، است. حتی برای نوجوانان سالم هم اگر قدرت تغییر را باور داشته باشند.

http://www.babble.com

کد خبر 107403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز