همشهری آنلاین: یک جهانگرد معلول ژاپنی می‌گوید قصد دارد از روی صندلی چرخدار بلند شود، و به کمک یک لباس روباتی پیشرفته سال آینده منطقه "میراث قرون وسطایی جهان فرانسوی" را بپیماید.

robot2

به گزارش خبرگزاری فرانسه سیلیل اوچیدا، 48 ساله، که در یک حادثه اتومبیل در 27 سال پیش توانایی راه‌رفتن را از دست داد، گفت از مدت‌ها قبل خیال دیدار از صومعه زیبای "مون سن- میشل" را داشته است‌ که در جزیره کوچکی در نورماندی در شمال فرانسه قرار دارد.

اکنون او در تلاشی که برای تابستان آینده طراحی شده است،‌ قصد دارد که این کار را به کمک یک لباس روباتی به نام "عضو هیبرید کمکی" (HAL) انجام دهد،‌که مانند یک اسکلت خارجی عمل می‌کند و قدرت عضلانی پاهای فردی که آن را پوشیده است‌، تقویت می‌کند.

HAL که نیرویش را از باتری می‌گیرد- برای کمک به حرکت و کارهای دستی سالمندان و کمک به بیماربران در بیمارستان در بلند کردن بیماران طراحی شده است- تکانه‌های درون عضله را شناسایی می‌کند تا حرکات بدن فرد را پیش‌بینی و از آنها حمایت کند.

یک مدل تمام بدنی HAL بوسیله استاد دانشگاه تسوکوبا در ژاپن، یوشیوکی سانکایی، به هم بازوها و هم به پاها کمک می‌رساند و به کاربران کمک می‌کند تا باری را تا حداکثر وزن 70 کیلوگرم را با یک دست بردارند.

اوچیدا و گروه پشتیبانش از یک نسخه ابتدایی‌تر از این لباس در تلاشی ناموفق برای فتح قله 4164 متری بریتبورن در سوئیس در سال 2006 استفاده کردند که در آن کوهنوردانی که لباس‌های روباتی پوشیده بودند، اوچیدا را حمل می‌کردند.

 اوچیدا می‌گوید می‌خواهد جزیره سنگی کشندی "مون سن میشل" دیدار کند، که یک مسیر باریک و پرشیب در آن به دیر و یک قلعه قدیمی ختم می‌شود، "تا ثابت کند که افراد معلوم می‌توانند مکان‌های تاریخی را بدون تکیه کردن بر تسهیلاتی مانند بالابرها دیدار کنند."

کد خبر 116211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز