سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرانجام پس از سال‌ها پنهان‌کاری رژیم صهیونیستی اعتراف کرد سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با فرستنده تلویزیونی خصوصی آلمانی ست.1 (Sat.1) برای اولین بار 11 دسامبر (20 آذر) به صورت تلویحی گفت که این رژیم سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.
تا کنون سران رژیم صهیونیستی به صورت علنی از اعلام این که این رژیم سلاح هسته‌ای در اختیار دارد، سرباز می‌زدند، اما اولمرت در این مصاحبه به صورت غیرمستقیم به این مساله اعتراف و تصدیق کرد رژیم صهیونیستی در صف برخی از کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای قرار دارد.
وی در این مصاحبه که در سرزمین‌های اشغالی نیز پخش شد، با بیان موضع همیشگی رژیم صهیونیستی مبنی بر این که ایران را تهدیدی برای موجودیت این رژیم تلقی می‌کند، مدعی شد: اسراییل یک دموکراسی است و هیچ کس را تهدید نمی‌کند.
در حالی که ایران بارها اعلام کرده است به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نیست و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تصدیق کرده است انحرافی را در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شاهد نبوده، وی گفت: آیا می‌تواند این را با یکدیگر یکسان فرض کرد که آنها (ایرانی‌ها) بخواهند مانند آمریکا، فرانسه، اسراییل و روسیه تسلیحات هسته‌ای داشته باشند؟
تحلیل‌گران صهیونیست این اظهارات را به عنوان تاییدی بر وجود زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در اسراییل است.
اندکی پس از اظهارات اولمرت، همکاران نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کردند که منظور وی از ذکر نام رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا، فرانسه و روسیه اشاره کردن به آنها به عنوان کشورهایی دارای دموکراسی بوده است و نه دارنده تسلیحات هسته‌ای.
کد خبر 10812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز