سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل‌: اگر چه همه جهان می‌دانستند که رژیم صهیونیستی دارای سلاح‌های اتمی‌است اما تا کنون مقامات رسمی‌تل‌آویو رسما به آن اعتراف نکرده بودند ولی روز گذشته ایهود المرت برای اولین بار اذعان کرد که رژیم صهیونیستی دارای بمب هسته‌ای است.

اعتراف المرت به داشتن سلاح هسته‌ای در مصاحبه با یک شبکه خبری آلمانی سر و صداهای زیادی را در عرصه سیاسی در داخل اسرائیل موجب شده است.

یوال استینیتز، یکی از اعضای پارلمان از حزب لیکود استعفای المرت را به دلیل خطایی غیر مسئولانه که سیاست این رژیم را زیر سئوال برده و نیم قرن این رژیم را به عقب برگردانده، خواستار شد.

یوسی بیلین، یکی از اعضای چپگرای پارلمان اسرائیل نیز اعلام کرد:  اظهارات حیرت‌آور المرت تنها تردیدها درباره‌ توانمندی او برای باقی ماندن در نخست‌وزیری را افزایش داد.

در همین حال دنی آیالون، سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن نیز اظهارات علنی رابرت گیتس، وزیر دفاع جدید آمریکا را مبنی بر اینکه این رژیم یهودی یک قدرت هسته‌ای است، مورد انتقاد قرار داد.

آیالون به تلویزیون اسرائیل گفت:  این اظهارات تأسف‌انگیز است.وی با اشاره به این حقیقت که اسرائیل هرگز وجود یا عدم وجود سلاح‌های هسته ای را تأیید نکرده، گفت:  این به واشنگتن مربوط نیست که به سیاست ابهام‌آور توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل پایان دهد.

رابرت گیتس وزیر جدید دفاع آمریکا نیز سه‌شنبه گذشته در کمیسیون دفاعی کنگره این کشور از رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اتمی‌در کنار پاکستان و هند یاد کرد و گفت:  ایران در محاصره این سه کشور اتمی‌است.

پس از اظهارات گیتس، شیمون پرز، معاون المرت که پدر برنامه هسته‌ای اسرائیل محسوب می‌شود، گفت:  ‌اسرائیل درباره‌ این که سلاح‌های اتمی‌دارد یا خیر هم چنان سکوت می‌کند.

از سوی دیگر در پی اعتراف المرت به در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای در مصاحبه با شبکه آلمانی شیمون اشتاین سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان از اظهارنظر درمورد سلاح‌های اتمی‌اسرائیل خودداری کرد.

اشتاین تنها در واکنشی محتاطانه نسبت به اظهارات المرت گفت:  موضع اسرائیل در مساله سلاح‌های اتمی‌در دهه‌های گذشته تغییری نکرده و اسرائیل آغازکننده جنگ در خاورمیانه نخواهد بود که از سلاح اتمی‌استفاده کند.

سفیر رژیم صهیونیستی افزود: من اظهارنظر دیگری در این رابطه ندارم.

رژیم صهیونیستی تاکنون سیاست ایجاد ابهام را در زمینه سلاح‌های هسته‌ای خود پیش گرفته و برخورداری از چنین تسلیحاتی را بطور رسمی‌نه تأیید و نه تکذیب کرده است.
کارشناسان معتقدند که این رژیم حدود ۲۰۰کلاهک اتمی‌در اختیار دارد.

کد خبر 10828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز