پایان روز نخست هفته سی و چهارم لیگ برتر با تعیین سومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول کشور مترادف است. پیش از این سقوط استقلال اهواز و ابومسلم مسجل شده و امروز مشخص می‌شود کدام یک از 3تیم راه‌آهن، پاس یا مقاومت نمی‌توانند در لیگ دهم حضور داشته باشند.

اما در‌6 مسابقه امروز‌مسابقه راه آهن و مقاومت حساسیت بیشتری دارد؛ رویارویی 2تیمی که در آستانه سقوط قرار دارند و نتیجه به دست آمده از این بازی می‌تواند حکم سقوط یکی از 2تیم را صادر کند.

راه آهن به‌دلیل میزبانی، به‌نظر شانس بیشتری برای بقا در لیگ دارد؛ به‌خصوص اینکه تساوی هم به احتمال زیاد باعث سقوط مقاومت می‌شود. مهدی تارتار، سرمربی راه آهن درباره مسابقه امروز می‌گوید: «به فکر سقوط نیستیم چون پتانسیل راه‌آهن بالاست.

معتقدم مقابل مقاومت نتیجه می‌گیریم اما دیگر تحمل اشتباهات داوری را نداریم.» 
‌ تربیت بدنی فارس برای بقای مقاومت  در لیگ برتر قول پرداخت پاداش 60 میلیون تومانی داده است. اما نگرانی مسئولان این باشگاه شایعه تبانی در مسابقه تراکتورسازی و پاس است.

عاری، سرپرست مقاومت در این باره می‌گوید: «از این موضوع می‌ترسیم. بدون مدرک نمی‌خواهیم حرفی بزنیم اما این حرف و حدیث‌ها وجود دارد.» این در حالی است که مدیرعامل تراکتورسازی برای رد شایعه تبانی، شرایط را برای بازیکنان تیمش سخت کرده است.

شفق اعلام کرده درصورت باخت تراکتورسازی هر کدام از بازیکنان 7 میلیون تومان جریمه می‌شوند و کمالوند، سرمربی این تیم معتقد است: «آنهایی که می‌گویند ما تبانی می‌کنیم، فکر مریضی دارند.»

پاس 37 امتیازی است. این تیم در جدول شرایطی مشابه راه‌آهن دارد و تنها به‌دلیل یک گل زده کمتر نسبت به راه آهن در رده پانزدهم جدول قرار گرفته است. پاس با یک تساوی مقابل تراکتورسازی مطمئنا در لیگ می‌ماند.

اگر پاس در همدان بازنده‌شود، بازهم احتمال ماندن این تیم هست و این در شرایطی است که مقاومت هر سه امتیاز بازی با راه آهن را به دست بیاورد. در این حالت،  راه آهن و پاس 37 امتیازی باقی می‌مانند و تفاضل گل، تعیین‌کننده تیم سقوط‌کننده خواهد بود.

جالب اینکه باخت یک - صفر راه‌آهن و شکست 2-1 پاس تفاضل گل و البته گل‌های زده 2تیم را یکی می‌کند و در این حالت سازمان لیگ، مسابقه رفت و برگشت پاس و راه آهن در لیگ نهم را لحاظ خواهد کرد.آلبرت، عضو سازمان لیگ می‌گوید: «تا حالا چنین شرایطی را تجربه نکرده‌ایم و اگر این اتفاق بیفتد، در واقع یک اتفاق نادر خواهد بود.»

‌جشن قهرمانی در آزادی

امروز و یک روز قبل از پایان لیگ نهم، جشن قهرمانی سپاهان به‌طور رسمی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ درست لحظاتی بعد از مسابقه پرسپولیس و سپاهان. این بازی حساسیت امتیازی ندارد ولی نتیجه آن برای هواداران2 تیم و همچنین قلعه نویی و دایی ،  مربیان سابق تیم ملی مهم است.

البته ‌برخی از لیدرهای پرسپولیس قصد دارند پیش از پایان مسابقه ورزشگاه آزادی را ترک کنند تا جشن قهرمانی این تیم با کمترین تماشاگر برگزار شود. سپاهانی‌ها  هم نسبت به این خبر واکنش نشان داده‌اند .

علاوه بر این، ساکت با توجه به درگیری‌های بازی‌های قبلی، از مسئولان خواسته است امنیت هواداران سپاهان تامین شود. در این بازی، کریم باقری و ابراهیم شکوری نمی‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند.

برنامه بازی‌های 29 اردیبهشت

راه آهن - مقاومت ساعت 17:15

پاس- تراکتورسازی 17:15

صبای قم - سایپا 15: 17

استقلال اهواز - استیل آذین 19:30

شاهین - فولاد 19:30

پرسپولیس - سپاهان 19:30

کد خبر 107590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز