سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

معمولا در پایان فصل فوتبال، تعداد زیادی از مربیان تغییر باشگاه می‌دهند، تا جایی که حتی در بوندس‌لیگا این جابه‌جایی‌ها را به چرخ و فلک مربیان تعبیر می‌کنند.

نرخ این جابه‌جایی‌ها اما در ایران بسیار بالاتر از لیگ‌های اروپایی است. بدین‌ترتیب جای تعجبی ندارد اگر قهرمان لیگ نهم هم به‌دنبال تغییر مربی‌اش باشد. بحث ماندن یا رفتن قلعه‌نویی در سپاهان از چند هفته قبل مطرح بود و با حذف این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، شایعه جدایی او قوت بیشتری گرفت.

پس از تساوی روز یکشنبه سپاهان در زمین ابومسلم که قهرمانی این تیم را قطعی کرد و در شرایطی که پرونده فصل جاری این تیم با برگزاری 2 بازی باقیمانده در لیگ بسته می‌شود، به‌نظر می‌رسد که مدیران این باشگاه ترجیح می‌دهند وضعیت نیمکت این تیم هرچه زودتر مشخص شود تا بتوانند بستن تیم فصل بعد را زودتر از سایر رقیبان شروع کنند.‌

روزنامه‌های ورزشی هم  در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی را درباره گزینه‌های جانشینی قلعه‌نویی مطرح کردند که می‌توان به لوکا اشاره کرد ولی ساکت، مدیرعامل سپاهان روز گذشته خبر داد که سیاست باشگاه حفظ قلعه‌نویی برای فصل آینده است.

او در رد این شایعات به خبرگزاری فارس گفت: «تمام این صحبت‌ها گمانه‌زنی‌های  نادرست  برخی از رسانه‌هاست‌. موضوعی که هیأت‌مدیره پیش از دیدار با العین مصوب کرد، ادامه همکاری با کادر فنی فعلی بود و این به عنوان  سیاست تشکیلات رسما اعلام شد.

مطمئن باشید صددرصد همکاری خود را با قلعه‌نویی ادامه خواهیم داد .»ساکت اضافه کرد که حذف از لیگ قهرمانان آسیا ارزش قهرمانی در لیگ برتر را کم نمی‌کند: « قهرمانی در هر دو جبهه هدف ما بود اما قهرمانی در لیگ برتر چون تورنمنتی سنگین و فرسایشی است و برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران خواهد ماند از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است،

به‌خصوص اینکه سپاهان در دهه 80 برای دومین بار به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرد؛  این چیزی است که تا به حال برای هیچ تیم شهرستانی اتفاق نیفتاده است از طرف دیگر سپاهان در انتقال قهرمانی از تهران به شهر دیگری سنت شکنی کرده است.

در آسیا هم اسیر اتفاقات نادر فوتبال شدیم و فوتبال روی دیگر خودش را به ما نشان داد.»  قلعه‌نویی هم گفت که می‌خواهد فصل بعد هم در سپاهان بماند: «دوست دارم در اصفهان بمانم چون مدیون مردم اینجا و طرفداران خوب سپاهان هستم اما قبل از هر چیز باید با باشگاه به توافقات لازم برسم.

ان‌شاءالله اگر بمانم تیمی می‌سازم که دوست و دشمن آن را تحسین کنند. این را نیز باید بگویم که برخلاف ادعای آنهایی که می‌گویند قلعه‌نویی به هر دری می‌زند تا به استقلال برگردد، بنده اگر فصل بعد بدون تیم هم بمانم به استقلال بر نمی‌گردم.»

ناراحتی عقیلی از قلعه نویی

این در حالی است که سپاهان شاید تغییراتی در تیمش داشته باشد. خبر برخورد تند قلعه‌نویی با هادی عقیلی در بین دو نیمه بازی با ابومسلم، ممکن است به جدایی این مدافع ملی‌پوش از این تیم منجر شود. او روز گذشته در این مورد به خبرگزاری فوتبال گفت: «اصلا دوست ندارم در مورد این ماجرا حرف بزنم تا قضیه ادامه پیدا کند ولی باید بگویم که توهین‌های ایشان را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

البته او بزرگ‌تر است و احترامش را نگه می‌دارم و بهتر است که حرفی نزنم.» گفته می‌شود بعد از اشتباه عقیلی در شروع بازی که منجر به گل ابومسلم شد، قلعه‌نویی در رختکن برخورد تندی با این بازیکن داشته،  ولی مدافع سپاهان واکنشی نشان نداده و ساکت هم از او خواسته تا به خاطر جشن قهرمانی ماجرا را فراموش کند. عقیلی در مورد ماندنش در سپاهان گفت: «الان صحبت نکنم بهتر است. بعد از لیگ همه چیز مشخص می‌شود.»

کد خبر 106669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز