یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب گفت: از 15 تا 17 اردیبهشت حدود 69 هزار و 45 جستجوی کتب در بخش ناشران داخلی و 13 هزار و 127 جستجو در بخش کتاب های خارجی وارد شده است

داریوش مطلبی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر همچنین آمار جستجوی اطلاعات محل استقرار ناشران را 105 هزار و 905 مورد اعلام کرد و افزود: تا پایان روز سوم برپایی نمایشگاه حدود 95 هزار و 96نقشه نمایشگاه میان بازدید کنندگان توزیع شده است.

همچنین نشست تخصصی تحولات نشر کشور در 4 سال اخیر با حضور محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

این نشست سه‌شنبه مقارن با هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ساعت 10 و 30 دقیقه صبح در سرای اصلی اهل قلم برگزار می‌شود.

در این نشست که در آن تعدادی از ناشران، نویسندگان و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند تحولات رخ داده در حوزه کتاب و نشر کشور طی چهار سال گذشته بحث و بررسی می‌شود.

بنابراین گزارش همچنین ویرایش جدید نرم افزار ادبی امین را موسسه حدیث رایانه در بخش بازار جهانی نمایشگاه کتاب تهران با تخفیف 30 درصد عرضه کرده است.

در این نرم افزار 178 اثر منظوم و منثور از صد و یک شاعر و نویسنده جهان گردآوری شده است.

در نرم افزار ادبی امین، نگارخانه تصنیف ها و تصاویر شعرا، تاریخ ادبیات ایران به قلم ادوارد بروان، لغت نامه فارسی، کلمه گلستان سعدی یک میلیون بیت شعر و دو هزار پاراگراف متن نثر را می توان یافت.

غرفه موسسه حدیث رایانه در بازار جهانی بخش بین الملل در طبقه فوقانی شبستان مصلای امام خمینی (ره) واقع است.

همچنین انتشارات فرهنگ معاصر، فرهنگ سه جلدی معاصر شامل 75 هزار واژه و 20 هزار اعلام را به نمایشگاه کتاب آورده است.

فرهنگ سه جلدی فارسی به معرفی کامل مشاهیر و مکان های تاریخی پرداخته و کنار هم قرارگیری واژگان قدیم و جدید از دیگر ویژگی های این کتاب است.

این کتاب همچنین در نسخه ای دیگر منتشر شده که شامل یک مجموعه دو جلدی واژگان و مجموعه دو جلدی اعلام است.

این گزارش حاکی است مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سه غرفه در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد.

مسئول این مرکز در بازدید از این نمایشگاه گفت: این مرکز روزانه با 10 نفر از متخصصان که دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی هستند پاسخگوی پرسش مراجعان درباره راز و هدف از خلقت، بحث عرفان های نوظهور و تقلیدی و مشاوره‌های خانوادگی و روانشناسی است.

حجت الاسلام سید ناصری با بیان اینکه میانگین گروه سنی بیشتر مراجعان 18 تا 30 سال است افزود: به لحاظ تفکیک جنسی حدود 60 درصد مراجعان را زنان تشکیل می دهند و از نظر تحصیلات نیز مراجعه کنندگان دارای مدرک کارشناسی هستند.

کد خبر 107034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز