همشهری آنلاین: دبیر بخش قرآن و جوان جشنواره ملی‌ جوان ‌ایرانی امروز در پنجمین نشست رسانه‌ای جشنواره ملی جوان ایرانی، گفت:

مرحله سراسری بخش قرآن و جوان جشنواره جوان ایرانی با هفت رشته در بخش آقایان و سه رشته در بخش بانوان 15 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، رحیم خاکی، دبیر بخش قرآن و جوان جشنواره ملی‌ جوان ‌ایرانی امروز، 14 اردیبهشت‌ماه، در پنجمین نشست رسانه‌ای جشنواره ملی جوان ایرانی، گفت: با توجه به این‌که اولین دوره‌ جشنواره قرآنی را برگزار می‌کنیم تلاش بر این است که استعدادها و چهره‌های جدید را در رشته‌های مختلف شناسایی کنیم، ضمن این‌که نگاه سازمان ملی جوانان را برای شروع این حرکت ارزشمند ارج می‌نهیم.

وی اظهار کرد:‌ عرصه فعالیت‌های قرآنی با توجه به وسعت و موضوعات قرآنی و نقش آن در سطوح مختلف فرهنگی، آموزشی و اجتماعی ویژه است و این حرکت می‌تواند در جهت ایجاد انگیزش و معرفی استعدادها موثر باشد.

دبیر بخش قرآن جشنواره ملی جوان ایرانی با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقات تصریح کرد: ‌با توجه به روشی که برای انتخاب نفرات برگزیده برگزیده شده است، شرکت‌کنندگان به صورت متمرکز با ارسال آثار در این جشنواره شرکت می‌کنند و حدود 114 نفر از استان‌های مختلف در دو بخش آقایان و بانوان انتخاب خواهند شد.

خاکی یادآور شد: این جشنواره در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، ابتهال، هم‌خوانی، حفظ کل قرآن و حفظ 15 جزء در بخش برادران و رشته‌های قرائت و حفظ‌ کل و حفظ 15 جزء قرآن در بخش خواهران و یک بخش مقالات قرآنی به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به محورهای مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: ‌تاثیرات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، قرآن؛ پاسخگویی به شبهات و نیازهای امروز، قرآن؛ صداقت و راستگویی، قرآن؛ مشورت و کار جمعی و قرآن و جوان، پنج محور بخش مقالات خواهد بود.

خاکی همچنین با بیان این‌که میانگین سنی شرکت‌کنندگان در این جشنواره از 14 تا 29 سال خواهد بود، گفت:‌ در هر رشته پنج نفر برگزیده می‌شوند و برگزیدگان در بخش‌های مختلف جداگانه مورد تقدیر قرار می‌گیرند، همچنین آیین‌نامه داوران براساس آیین‌نامه داوری کشوری ــ که استاندارد سازمان اوقاف و امورخیریه است ــ خواهد بود و از چهره‌های ملی و نفرات اول مسابقات قرآن در هیات داوری حضور خواهند داشت.

دبیر بخش قرآن و جوان جشنواره ملی جوان ایرانی درباره‌ پیش‌بینی از استقبال در این دوره از مسابقات، گفت: استقبال خوبی صورت گرفته و تا به حال نیز حدنصاب برای انتخاب افراد داریم، به طوری که تاکنون 150 نفر شرکت کرده‌اند و 35 مقاله به دبیرخانه رسیده که این نشان از یک حرکت خوب دارد.

یادآوری می‌شود، رحیم خاکی، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور به ‌عنوان دبیر بخش قرآن و جوان جشنواره جوان ایرانی انتخاب شده است. وی متولد سال 1353 از شهرستان مراغه و فوق‌لیسانس مدیریت بین‌الملل IM از دانشگاه UITM لهستان است که هم اکنون دانشجوی دکتری مدیریت دولتی گرایش مدیریت رسانه دانشگاه تهران، عضو بنیاد ملی نخبگان و عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی است.

همچنین سازمان ملی جوانان امسال جشنواره‌ای ویژه جوانان با نام جشنواره جوان ایرانی برگزار می‌کند. این جشنواره دارای بخش‌های مختلفی همچون جوان و قرآن، جوان و هنرهای تجسمی، جوان و رسانه، فیلم جوان، کارآفرین جوان، ادبیات و طنز جوان و ... است.

جشنواره ملی جوان ایرانی در گروه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری در 14 بخش مختلف در راستای مشارکت و ایجاد رقابت و نشاط در جوانان در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود و قرار است تا اوایل مرداد‌ماه مسافران جوان این جشنواره را در سکوی برترین‌ها پیاده کند و در پایان این جشنواره نیز معتبرترین نشان ملی به جوان ایرانی اهدا می‌شود.

جشنواره ملی جوان ایرانی تلاش می‌کند، ضمن ورود به حوزه‌های مختلف فعالیت جوانان، دست جوانانی را بالا بگیرد که کمتر در دایره رصد مسئولان قرار داشته‌اند. جوانانی موفق از دورترین روستاهای کشور تا کلان‌ترین شهر‌ها که پیش از این کمتر امیدی به دیده شدن در دایره جوانان برتر کشور داشتند. 

کد خبر 106673

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز