شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوید بکهام یک بار دیگر به عنوان پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان شناخته شد.

در فهرست ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان که از سوی مجله فوربس اعلام شده است، بکهام در صدر قرار گرفته، در حالی که بازیکنان شاغل در لالیگای اسپانیا و همچنین لیگ برتر انگلیس بیشترین سهم را در بین ‪ ۱۰‬نفر اول به خود اختصاص داده‌اند.

گفته می‌شود بکهام ‪ ۳۵‬ساله و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس، سالانه حدود ‪ ۳۰‬میلیون یورو درآمد دارد که بخش اعظمی از آن مربوط به قراردادهایی است که با شرکت‌هایی چون آدیداس بسته است.

این در حالیست که وی در سال جاری مبلغ قابل توجهی را به دلیل غیبت در مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬پس از آسیب دیدگی تاندون آشیل پایش از دست داده است.

به گزارش فوتبال 3 به نقل از سایت گل، در فهرست ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان، کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید با ‪ ۲۲‬میلیون یورو درآمد در سال، دوم است. البته حدود نیمی از این مبلغ از محل قراردادهای او با شرکت تولید محصولات ورزشی نایک حاصل شده است.

وی تابستان گذشته با امضای قراردادی شش ساله به ارزش حدود ‪ ۱۱‬میلیون یورو، از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست اما بر اساس همین قرارداد، دستمزد او در سال دوم حضورش در این تیم ‪ ۲۵‬درصد افزایش خواهد یافت.

کاکا، هم تیمی رونالدو در رئال مادرید با درآمدی حدود ‪ ۱۷/۵‬میلیون یورو در سال نفر سوم است و رونالدینیو، دیگر برزیلی فهرست با همین مقدار در رده چهارم جای دارد.

تیه‌ری آنری، مهاجم بارسلونا و کاپیتان تیم ملی فرانسه با دریافت بیش از ‪ ۱۶‬میلیون یورو در سال مکان پنجم را به خود اختصاص داده است که گفته می‌شود اگر بر اساس شایعات در پایان فصل همانند بکهام به آمریکا و تیم ردبولز نیویورک برود، درآمد او بیشتر خواهد شد.

بر همین اساس لیونل مسی، بهترین بازیکن سال جهان و دارنده جایزه توپ طلایی با ‪ ۱۴‬میلیون یورو درآمد، ششم است در حالی که فرانک لمپارد و جان تری از تیم چلسی با دریافت به ترتیب ‪ ۱۲‬و ‪ ۱۱‬میلیون یورو در مکان‌های بعدی قرار دارند.

زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم سوئدی بارسلونا پنجمین بازیکن شاغل در لالیگای اسپانیا است که با درآمدی حدود ‪ ۱۱‬میلیون یورو در رده نهم جدول ثروتمندترین بازیکنان جهان جای گرفته است در حالی که استیون جرارد، کاپیتان لیورپول با مبلغ ‪ ۱۰/۵‬میلیون یورو، نفر دهم است.

نکته جالب توجه این که تمامی ‪ ۱۰‬نفر اول این فهرست به جز سه نفر، سابقه بازی در یکی از دو تیم رئال مادرید یا بارسلونا را در دوران بازیگری خود دارند.

فهرست ‪ ۱۰‬نفر اول ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان از نظر مجله فوربس به شرح زیر است:
‪۱‬- دیوید بکهام (لس آنجلس گالسی آمریکا و میلان ایتالیا) ‪ ۳۰‬میلیون یورو
‪۲‬- کریستیانو رونالدو (رئال مادرید اسپانیا) ‪ ۲۲‬میلیون یورو
3‬- کاکا (رئال مادرید اسپانیا) ‪ ۱۷/۵‬میلیون یورو
‬4- رونالدینیو (میلان ایتالیا) ‪ ۱۷/۵‬میلیون یورو
5‬- تیه‌ری آنری (بارسلونا اسپانیا) ‪ ۱۶‬میلیون یورو
‪۶‬- لیونل مسی (بارسلونا اسپانیا) ‪ ۱۴‬میلیون یورو
۷‬- فرانک لمپارد (چلسی انگلیس) ‪ ۱۲‬میلیون یورو 
8‬- جان تری (چلسی انگلیس) ‪ ۱۱‬میلیون یورو
‪ ۹‬- زلاتان ابراهیموویچ (بارسلونا اسپانیا) ‪ ۱۱‬میلیون یورو
‪10‬- استیون جرارد (لیورپول انگلیس) ‪ ۱۰/۵‬میلیون یورو

کد خبر 105777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز