مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزارت صنایع در راستای اجرای رهنمودهای مقام‌معظم رهبری برای ارتقای خدمات خودروسازان داخلی به مشتریان، دستورالعمل جدیدی برای خدمات پس از فروش خودرو تدوین کرد.

براساس این دستورالعمل، گارانتی خودروهای داخلی نسبت به وضع فعلی تقریبا  دو برابر افزایش می‌یابد و به 2‌سال  یا 40 هزار کیلومتر کارکرد خواهد رسید. معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن، روز پنجشنبه در نشستی خبری با اعلام خبر فوق افزود: پس از تهیه و تدوین دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش، در حال حاضر این دستورالعمل منتظر تصویب وزیر و ابلاغ به خودروسازان است.

افشین روغنی گفت: براساس این دستورالعمل، به ازای هر 4 هزار خودروی تولیدشده، باید حداقل یک نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز وجود داشته باشد که طبق پیش‌بینی‌ها این تعداد نمایندگی باید به 5/1 برابر میزان فعلی افزایش یابد و طی سال‌جاری باید 50 درصد آن محقق شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از بندهای این دستورالعمل به ارزیابی نمایندگی‌ها می‌پردازد که براساس آن تمام نمایندگی‌هایی که از لحاظ امتیازدهی از رتبه‌ای برخوردار نیستند بلافاصله تعطیل خواهند شد و همچنین از ابتدای مهر سال‌جاری نمایندگی‌هایی که در رتبه 4 قرار داشته باشند نیز تعطیل می‌شوند.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن در ادامه این مطلب اظهار داشت: از ابتدای مهر سال 1390 تمام نمایندگی‌هایی که در رتبه 3  قرار دارند درصورتی‌که به ارتقای رتبه دست نیافته باشند، تعطیل خواهند شد و مجوز فعالیت آنها نیز باطل می‌شود.

معاون وزیر صنایع و معادن، این اقدام را در راستای افزایش کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای داخلی دانست و گفت: از سال 90 تنها نمایندگی‌هایی به فعالیت خود ادامه خواهند داد که در رتبه یک یا 2 قرار داشته باشند.

وی افزود: خودروسازان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید، واردات، ساخت و تولید قطعات و... باید در ابتدای هر سال موافقت‌نامه‌ای را با وزارتخانه امضا  کنند که تمام فعالیت‌ها و چگونگی اجرای آن براساس این موافقت‌نامه صورت گیرد.

کد خبر 105750

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز