پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جشن افتتاح ساختمان خانه موسیقی عصر روز گذشته در حالی که استاد جلیل شهناز روبان آن را قیچی زد برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که با حضور جمعی از نخبگان موسیقی  اعضای کانون‌های ده گانه خانه موسیقی برگزار شد،ابتدا محمد سریر درباره چگونگی تملک این نهاد سخن گفت و از تلاش‌های تمامی افراد و به خصوص شهرداری تهران و وزرای ارشاد در دولت‌های آقایان خاتمی و احمدی نژاد (احمد مسجد جامعی و حسن صفار هرندی)و معاونت هنری سابق وزارت ارشاد (ایمانی خوشخو) و قدردانی کرد و گفت که بهمن ماه سال گذشته بود که با مساعدت شهرداری تهران و آقای قالیباف این کار به سرانجام رسید و این ملک به نام خانه موسیقی سند زده شد.

سریر درباره نقش داود گنجه‌ای در این کار گفت: آقای گنجه‌ای از ستون‌های اصلی خانه موسیقی است و اگر او نبود و پی‌گیری‌های مستمر او قطعا این کار به انجام نمی‌رسید.
سریر سپس درباره نوسازی این نهاد گفت که روزی آقای مهندس سلیمی( شهردار منطقه شش) که از شاگردان آقای گنجه‌ای است به این مکان آمدند و آقای مهندس ایازی هم حضور داشتند و در نهایت به این جمع بندی رسیدند که این مکان را نوسازی کنند تا در شان و جایگاه خانه موسیقی و هنرمندانش باشد.

وی سپس از مهندس سلیمی که به همراه مهندس زلفی(معاونت شهرداری منطقه شش) انرژی و هزینه و وقت فراوانی برای سامان دادن به این کار گذاشتند تقدی و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم داود گنجه‌ای،نوازنده کمانچه و ردیف‌نواز به جایگاه آمد و ضمن یادکردی از عطاء الله جنگوگ وی را هنرمندی مظلوم نامید که بسیار زود از میان اهالی موسیقی رفت.
گنجه‌ای سپس گفت که تمامی این کارها را با عشق انجام داده است و امیدوار است که این خانه مکانی باشد برای دوستی و مودت بیشتر میان اهالی موسیقی و خانه عشق باشد.

در ادامه مراسم سجادی ،شاعر و عضو خانه موسیقی و مجری مراسم از مهندس سلیمی (شهردار منطقه شش) و مهندس زلفی( معاونت شهردار) خواست به جایگاه بیایند و سخنانی ایراد کنند. و لوح تقدیر خانه موسیقی نیز به این دو تن اهداء‌شد.

در ادامه استاد محمدرضا شجریان لوح ویژه‌ خانه موسیقی را به استاد جلیل شهناز اهداء‌کرد و در پایان حمیدرضا نوربخش و بهداد بابایی قطعاتی را در نغمه سه‌گاه و به یاد عطاء‌الله جنگوگ اجرا کردند.

کد خبر 105712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز