سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پس از تغییر ناگهانی دکتر محمدحسین ایمانی‌خوشخو که اواخر سال گذشته از سمت معاون امور هنری وزیر ارشاد کنار گذاشته شد، خبر خداحافظی محمدعلی خبری، مدیرکل دفتر موسیقی نیز منتشر شد.

از سال گذشته با تغییر وزیر ارشاد، همواره چند مدیر ارشاد، آماده رفتن بودند و حتی برخی از این خداحافظی‌ها شکل رسانه‌ای به‌خود گرفت، با این حال خبری از استعفا یا خداحافظی محمدعلی خبری چه به شکل رسمی و چه از نوع درگوشی نبود، تا 17فروردین  که سایت‌های خبری اعلام کردند که استعفای دکتر محمد علی خبری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد پذیرفته شده است.

سایت جهان آورده که سال گذشته پس از برگزاری جشنواره موسیقی فجر، نحوه برگزاری این جشنواره و شیوه مدیریت محمد علی خبری به‌شدت از سوی صاحب‌نظران، رسانه‌ها و اهالی موسیقی مورد انتقاد قرار گرفت تا مدیر تئاتری دفتر موسیقی ارشاد مجبور به استعفا شود و همانطور که شاه‌آبادی در آخرین روزهای سال 88 قول داده بود تغییرات در این معاونت به سال‌جاری موکول شود.

بدین‌ترتیب محمد علی خبری در بین چند مدیرکل دفتر موسیقی، در این سال‌ها کوتاه‌ترین دوران مدیریت را تجربه کرد. او از بهمن سال 1387 عهده دار این تصدی شد.  پیش از او محمد حسین احمدی به‌مدت 2 سال و قبل‌تر محمدحسین همافر به‌مدت 3 سال عهده‌دار سکان مدیریت دفتر موسیقی بودند. در این میان باید علی مرادخانی را که حدود 14 سال مسئولیت مرکز موسیقی (دفتر موسیقی فعلی) را برعهده داشت، پرسابقه‌ترین مدیر در این پست دانست.

محمدعلی خبری حالا پس از دوران کوتاه تکیه زدن بر صندلی دفتر موسیقی به‌دلیل سابقه پژوهشی و البته تئاتری‌اش به پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی رفته است. خبری با تایید خبر خداحافظی خود با دفتر موسیقی ارشاد به ایسنا گفت که هم‌اکنون به‌عنوان عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند. خبری علاوه بر مدیریت دفتر موسیقی، سال گذشته دبیری بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را هم عهده دار بود.

حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد با اهدای لوح به محمدعلی خبری از خدمات وی قدردانی کرد و روابط عمومی معاونت هنری دلیل خداحافظی خبری را پایان ماموریت وی در وزارت ارشاد اعلام کرد. تا تعیین مدیرکل جدید، علی ترابی که از زمان محمدحسین احمدی، معاونت دفتر موسیقی را عهده‌دار بوده، سرپرستی این دفتر را به‌عهده دارد و امور این حوزه را اداره می‌کند.

کد خبر 104488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز