شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با توقف پرسپولیس آغاز شد.

سرخپوشان در انزلی مقابل ملوان قرار گرفتند تا روند موفقیت‌آمیز و پیروزی‌های پیاپی در مسابقات لیگ و جام‌حذفی را دنبال کنند اما در مصاف با شاگردان پورغلامی با تساوی یک بر یک متوقف شدند.

سرخپوشان در پنج بازی لیگ و دو مسابقه جام‌حذفی به 7 برد پیاپی دست‌یافته بودند اما دایی در این بازی با توجه به غیبت دو بازیکن تاثیرگذار تیمش، تغییراتی در ترکیب ایجاد کرد. به جای معمارزاده که عملکرد خوبی در بازی‌های اخیر داشت و به دلیل مصدومیت غایب بود حقیقی درون دروازه قرار گرفت. در خط حمله هم با توجه به غیبت هادی نوروزی که در بازی قبلی سه‌اخطاره شد، مجتبی زارعی در ترکیب اصلی قرار گرفت. بازیکنان جانشین اما در این مسابقه پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند.

ملوان در ورزشگاه خانگی بازی را با حملات شدیدی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت مناسب به دست آورد. مقاومت خط دفاعی پرسپولیس هم خیلی زود شکسته شد و تیم میزبان به گل اول بازی رسید. مهاجمان ملوان در دقیقه 5 با چند ضربه پیاپی، دروازه حقیقی را تهدید کردند، دروازه‌بان پرسپولیس موفق به مهار توپ‌ها نشد اما مدافعان سرخپوش چند بار دروازه را نجات دادند و بالاخره مهرداد اولادی با یک ضربه، کار را تمام کرد. بازیکن سابق پرسپولیس پیراهن ملوان را از تن بیرون آورد تا با نشان دادن پیراهن سرخ‌رنگ علاقه‌اش به پرسپولیس را نشان دهد.

تیم دایی برای فرار از شکست، حملاتی روی دروازه ملوان آغاز کرد اما زارعی در جناح راست نمایش خوبی نداشت و هوار هم در سمت چپ پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد. در نیمه نخست بازی، محسن خلیلی هیچ فرصتی برای جبران نتیجه پیدا نکرد و هافبک‌های پرسپولیس نتوانستند به خوبی تنها مهاجم سرخپوش را تغذیه کنند. تنها فرصت جدی سرخپوشان روی شوت سنگین کریم باقری به دست آمد که این ضربه هم با واکنش دروازه‌بان ملوان دفع شد. 45 دقیقه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و ملوان با برتری یک گله راهی رختکن شد.

گل مساوی پرسپولیس

پرسپولیس، نیمه دوم را با حملات جدی‌تری آغاز کرد هرچند همچنان بازی این تیم با مسابقات گذشته تفاوت‌های زیادی داشت. بهترین فرصت سرخپوشان با اشتباه کمک‌داور در ابتدای این نیمه از دست رفت. بادامکی در یک موقعیت تک‌به‌تک می‌توانست زننده گل تساوی باشد اما تیم داوری به اشتباه در این صحنه، اعلام آفساید کرد و پرسپولیس باز هم موفق به جبران نتیجه نشد. اشتباه‌های مکرر هافبک‌های سرخپوش مانع از ایجاد موقعیت جدی روی دروازه ملوان می‌شد.

در مقابل شاگردان پورغلامی هم بعد از زدن گل اول، تنها به استفاده از ضدحملات امیدوار بودند و با تجمع در زمین خودی از گل برتری دفاع می‌کردند. ملوان روی همین برنامه فرصت خوبی برای زدن گل دوم به دست آورد. خطای حقیقی روی مهاجم سفیدپوش یک پنالتی برای تیم میزبان به همراه داشت. دسوزا، هافبک برزیلی ملوان پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به اوت زد. بهترین فرصت تیم میزبان برای دو برابر شدن نتیجه بازی از دست رفت.

سرخپوشان با از دست رفتن پنالتی حریف با روحیه بهتری حملات خود برای جبران نتیجه را دنبال کردند. پرسپولیس که در هفته‌های اخیر از ضربات ایستگاهی به خوبی استفاده کرده، باز هم روی یکی از همین موقعیت‌ها به گل تساوی رسید. هوار ملامحمد در دقیقه 63 زننده ضربه ایستگاهی بود. سانتر دقیق هافبک عراقی کریم باقری را در موقعیت گلزنی قرار داد و کاپیتان پرسپولیس با یک ضربه سر دهمین گل خودش در این فصل را به ثمر رساند تا همچنان بهترین گلزن این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ باشد.

پرسپولیس بعد از گل به کسب 3 امتیاز و شکست ملوان هم امیدوار بود. در مقابل، تیم میزبان همچنان توان خروج از این فشار و در اختیارگرفتن کنترل بازی را نداشت. محسن خلیلی در دقیقه 77، بهترین فرصت خودش و تیمش برای گلزنی را از دست داد. علیرضا محمد از جناح راست وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه خطرناک دروازه  ملوان را هدف گرفت و خلیلی روی ضربه ریباند می‌توانست دروازه خالی ملوان را باز کند اما ضربه مهاجم پرسپولیس از بالای دروازه به اوت رفت و نتیجه یک بر یک باقی ماند.

نزهتی تعویض پورغلامی برای استفاده از ضدحملات بود. بازیکن ملوان دقایقی بعد از ورود به زمین یک فرصت خوب برای گلزنی پیدا کرد اما سپهر حیدری با یک تکل صحیح ضربه بازیکن ملوان را دفع کرد و تیم دایی را از شکست نجات داد.

10 دقیقه پایانی مسابقه با احتیاط از سوی هر دو تیم سپری شد هرچند باز هم سرخپوشان بیش از حریف به زدن گل دوم تمایل نشان می‌دادند  و در زمین ملوان حضور داشتند. شیث رضایی و سپهر حیدری هم در زمین خودی مهاجمان ملوان را در ضدحملات مهار می‌کردند. شیث رضایی که در دقیقه 55 بازی یک کارت زرد دریافت کرده بود در دقیقه 92 به دلیل اعتراض به کمک داور با دریافت دومین کارت از زمین اخراج شد و پرسپولیس در آخرین ثانیه‌ها 10نفره مقابل ملوان بازی کرد.

سرخپوشان معتقد بودند وقت اضافی کافی برای این بازی منظور نشده اما ممبینی چنین اعتقادی نداشت و دقیقه 93 سوت پایان مسابقه را به صدا در آورد. سرخپوشان با این تساوی 50 امتیازی شدند و در مکان سوم جدول باقی ماندند در حالی که استقلال می‌تواند با پیروزی در بازی این هفته مقابل پاس، اختلاف امتیازات با تیم سرخپوش را به عدد یک برساند.

شکست استیل‌آذین، برد سایپا 

در یکی دیگر از بازی‌های امروز مقاومت‌سپاسی شیراز با نتیجه 3 بر 2 مقابل استقلال ‌اهواز به پیروزی رسید. ایرانپوریان، صبری و افشه زننده گل‌های تیم زردپوش در شیراز بودند و خنیفر و کمایی، گل‌های استقلال‌اهواز را به ثمر رساندند. سایپا هم در کرج با نتیجه یک بر صفر ابومسلم را شکست داد. بازی پیکان و صبا یک بر یک مساوی به پایان رسید. تراکتورسازی هم 2 بر یک از سد استیل‌آذین گذشت.

کد خبر 103293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز