گروه حوادث: 2 مرد جوان وقتی نتوانستند بدهی 70 میلیون تومانی خود را پرداخت کنند، نقشه سرقت مسلحانه از بانکی در آبیک (حوالی نظرآباد) را طراحی کردند.

ساعت 8:45  ماموران پلیس شهرستان نظرآباد کرج در جریان سرقت مسلحانه از یکی از بانک‌های این شهر قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی محل سرقت شدند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که 2 سارق نقابدار بعد از ورود به بانک، اقدام به شلیک تیر هوایی و تهدید کارمندان و مشتریان کردند.

آنها سپس با تهدید رئیس و کارمندان بانک، آنها را مجبور کردند که موجودی بانک را داخل یک کیسه بریزند و تحویلشان دهند. سارقان مسلح به این ترتیب توانستند30 میلیون تومان پول را از بانک به سرقت ببرند و سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت متواری شوند.

از آنجایی که طبق گفته شاهدان، فقط 7 دقیقه از ماجرای این سرقت گذشته بود، ماموران گشت یگان امداد و ماموران پلیس اطلاعات استان تهران عملیات دستگیری سارقان را شروع کردند.

مشخصات موتورسیکلت سارقان به تمامی تیم‌های گشتی گزارش شد و ماموران با زیر نظر گرفتن تمامی خیابان‌های منتهی به محل سرقت به جست‌وجو برای یافتن ردی از سارقان پرداختند.

چند دقیقه بعد ماموران موفق شدند 2 سارق مسلح را در حالی که سوار موتورسیکلت بودند و به سمت بیابان‌های اطراف شهر فرار می‌کردند شناسایی کنند.آنها به راننده موتور دستور ایست دادند اما وقتی متوجه شدند که او به فرمان پلیس توجهی نمی‌کند، عملیات تعقیب را شروع کردند.

سارقان مسلح که متوجه تعقیب ماموران شده بودند، شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند. ماموران نیز با رعایت قانون به‌کار‌گیری سلاح، موتورسیکلت متهمان را هدف گلوله قرار دادند. در جریان این تیراندازی بود که یکی از چرخ‌های موتور سارقان هدف گلوله قرار گرفت و پنچر شدن آن باعث واژگونی موتور شد.

به‌دنبال این ماجرا، هر دو سارق مسلح تصمیم گرفتند با پای پیاده به فرار ادامه دهند. آنها در 2جهت مخالف شروع به دویدن کردند و قصد داشتند با فرار به بیابان‌های اطراف، خود را از دید پلیس مخفی کنند. اما فرار آنها بی‌نتیجه بود و ماموران توانستند این دو سارق مسلح را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سردار علیرضا اکبرشاهی - فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: با کشف 2 قبضه کلت کمری، ‌2 نقاب و 30 میلیون تومان وجه نقد از متهمان، هر دوی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند که به خاطر 70 میلیون تومان بدهی که داشتند نقشه سرقت از بانک را طراحی کرده بودند. طبق گفته سارقان، آنها برای اجرای این نقشه 2 قبضه کلت‌ کمری از مرزهای غربی کشور خریداری کرده بودند و می‌خواستند بعد از سرقت، پول‌های مسروقه را بین خودشان تقسیم کنند که از سوی پلیس دستگیر شدند.
رئیس پلیس استان تهران افزود: هر دو سارق مسلح هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 103203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز