علی شجاعی صائین از تغییر در ترکیب هیأت داوران بخش ادبیات داستانی جایزه کتاب سال به‌دلیل جلوگیری از تکرار نتایج جایزه جلال آل‌احمد - که بخش ادبیات آن برگزیده‌ای نداشت - خبر داد.

مدیرعامل خانه کتاب - مؤسسه برگزارکننده این جایزه - در گفت‌وگو با مهر، ضمن اعلام این خبر گفت: براساس آخرین اطلاعات درباره جایزه کتاب سال، تاکنون 33 اثر حائز رتبه برگزیده و 37 اثر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند و البته داوری‌ها تا آخر وقت اداری روز شنبه در جریان است.

وی افزود: در حدود چهار، پنج گروه از رشته‌های جایزه هم هیچ اثری برگزیده یا شایسته تقدیر شناخته نشده است. شجاعی صائین همچنین از ادامه داوری‌ها در بخش ادبیات داستانی جایزه کتاب سال خبر داد و گفت: این رشته یکی از بخش‌هایی است که داوری آن با دقت بسیار همچنان در حال انجام است و روز شنبه نتایج آن هم مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول در جایزه کتاب سال، با اشاره به همپوشانی بخش‌های ادبی 2 جایزه کتاب سال و جلال آل‌احمد، یادآور شد: با توجه به اینکه در بخش ادبیات داستانی جایزه جلال، اثری به‌عنوان برگزیده معرفی نشد و ما هم نمی‌خواهیم عیناً همان نتیجه جایزه کتاب سال تکرار شود

تصمیم بر این شد که ترکیب هیأت داوران جایزه کتاب سال با جایزه جلال یکی نباشد. وی ادامه داد: بر این اساس و برای داوری جایزه کتاب سال، افراد دیگری به ترکیب هیأت داوران جایزه جلال که داوری این جایزه (کتاب سال) را نیز بر عهده داشتند، اضافه شد.

شجاعی بدون نام بردن از اعضای جدید این هیأت، هرگونه فشار از سوی دبیرخانه جایزه کتاب سال را به داوران برای معرفی اثر یا آثاری به‌عنوان برگزیده به‌ویژه در بخش‌ ادبیات داستانی رد کرد و گفت: سیاست دبیرخانه به هیچ وجه این نیست که گروه خاصی برگزیده داشته باشد و ما موظفیم به هر آنچه داوران گزارش می‌دهند، عمل کنیم.

کد خبر 100032

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز