مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط سه متروی تهران یکی از خطوط اصلی حمل و نقل ریلی است که ۳۷ کیلومتر دارد و از شمال تا جنوب پایتخت کشیده شده است.

خط ۳ مترو تهران

اين خط مترو كه داراي 27 ايستگاه است از آزادگان در جنوب تهران آغاز شده و در ايستگاه قائم و شهيد باهنر در شمال شرق و شمال تهران پايان مي‌يابد.

ايستگاه‌هاي اين خط ار جنوب به شمال عبارتند از: آزادگان، نعمت آباد، عبدل آباد، شهرك شريعتي، زمزم، جواديه، راه آهن، مهديه، منيريه، تئاتر شهر، ميدان وليعصر(عج)، ميدان جهاد، ميرزاي شيرازي، شهيد بهشتي، سهروردي، شهيد قدوسي، شهيد صياد شيرازي، خواجه عبدالله انصاري، شهيد زين الدين، هروي، حسين آباد، نوبنياد.

در ايستگاه نوبنياد خط سه دو انشعاب پيدا مي‌كند كه يكي به سمت باهنر و ديگري به سمت قائم است كه در انشعاب اولي ايستگاه نياوران و سپس باهنر و در دومي اقدسيه، شهيد محلاتي و ايستگاه قائم فعاليت مي‌كنند.

تقاطع با ايستگاه‌هاي ديگر:
اين خط در ايستگاه مهديه با خط هفت، در ايستگاه تئاتر شهر با خط چهار، در ايستگاه وليعصر(عج) با خط شش و در شهيد بهشتي با خط يك تقاطع دارد.

خط سه متروي تهران در ايستگاه راه آهن، منيريه، چهارراه وليعصر و ميدان وليعصر با خط هفت و در ايستگاه قائم با خط 9 اتوبوس‌هاي تندرو تقاطع دارد.

  • ويژگي‌هاي خط سه مترو

اين خط مترو امكان دسترسي مردم اسلامشهر، رباط كريم و ساير ساكنين حاشيه جنوب غرب تهران را به ناوگان مترو و خطوط اتوبوس‌هاي تندرو فراهم كرده و همچنين دسترسي شهروندان شمال تهران را به راه آهن تهران براي سفرهاي برون شهري آسان كرده است.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي مثبت اين خط، ايستگاه‌هاي متعدد آن در بافت اقتصادي تهران است و راه اندازي ايستگاه‌هاي منيريه، مهديه و عبدل آباد - در كنار خطوط فعال شده ديگر در اين محدوده در سال‌هاي گذشته - باعث شد كه دسترسي به اين نقاط از تمام تهران به طور كامل تسهيل شود.

  • آخرين وضعيت:

تمام ايستگاه‌هاي اين خط افتتاح شده و تنها در محور شمال انشعاب ايستگاه نياوران و باهنر باقي مانده است.

کد خبر 92224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز