همشهری‌آنلاین: چاپ جدید و متفاوت فرهنگ بزرگ انگلیسی به فارسی حییم از سوی انتشارات فرهنگ معاصر به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین این چاپ که ویژگی و  نقطه تمایز مهم آن با چاپ‌های پیشین در کم حجم بودن و قطع کوچک آن است، دارای 80 هزار واژه انگلیسی است که در قطع پالتویی منتشر شده است.

انتشارات فرهنگ معاصر که تا کنون بیش از 12 عنوان از فرهنگ های مرحوم سلیمان حییم را در اندازه ها و با کارکردهای متفاوت منتشر کرده است، در این چاپ توانسته با ابتکارات صرف شده، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین فرهنگ حییم را با بیش از 80هزارواژه  و در قطع پالتویی به بازار کتاب عرضه کند.

این فرهنگ که چند دهه پیش توسط مرحوم سلیمان حییم تالیف شد و در انتشارات فرهنگ معاصر  توسط شادروان کریم امامی مورد بازبینی و ویرایش اساسی قرار گرفت،فرهنگی است کارآمد و پرکاربرد.در این فرهنگ،مدخل‌ها و زیر مدخل‌هابه انگلیسی ویرایش اساسی شده اند و البته املای بریتانیایی واژه ها بر املای آمریکایی آن ها ارجح بوده است.

در این فرهنگ تا آنجا که ممکن بوده اصطلاحات و مثال ها مورد باز بینی قرارگرفته و اصلاح شده اند.در مورد املای واژگان فارسی نیز در این فرهنگ باز بینی کامل صورت گرفته  و املای کلمات فارسی،روز آمد شده اند ،مثل اطاق=اتاق.

در این فرهنگ سعی بر آن بوده که ترجمه‌ها تا حد ممکن از نظر دستوری درست باشند.در این فرهنگ همچنین واژگان مهجور،قدیمی،شاعرانه و عامیانه از دیگر واژگان انگلیسی متمایز شده‌اند و برای نشان دادن تلفظ دقیق واژه ها از الفبای آوانگار بین‌المللی(IPA)استفاده شده است.از آنجا که در تولید این فرهنگ ،حمل راحت آن توسط مخاطب مد نظر بوده است،کاغذ مخصوص فرهنگ به همین دلیل مورد استفاده قرار گرفته است و انتخاب قطع پالتویی نیز ناشی از همین موضوع است.

فرهنگ بزرگ انگلیسی-فارسی حییم(قطع پالتویی-ریز چاپ)در 1560صفحه ،با جلد سخت و قیمت 15000تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

انتشارات فرهنگ معاصر پیش از این فرهنگ دوسویه حییم را نیز در یک مجلد به بازار کتاب عرضه کرده بود.[انتشار فرهنگ بزرگ دوسویه حییم]

این انتشاراتی پیش از این فرهنگنامه سه‌جلدی فارسی را به بازار کتاب عرضه کرده بود.[ریز و درشت فرهنگنامه سه جلدی فارسی در گفت وگو با مولفان]

کد خبر 91809

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز