گروه شهری: شهردار تهران با حضور در جلسه شورای شهر خبر داد تا آخر هفته مشکلات ترافیکی حاصل از یکطرفه شدن خیابان ولیعصر از تقاطع شهید بهشتی تا چهارراه پارک وی برطرف می‌شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران دیروز با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد:‌ اعضای شورای شهر توضیحات شهردار تهران درباره یکطرفه کردن خیابان ولیعصر را قانع‌کننده یافتند.

وی همچنین موضع شورای‌عالی ترافیک را نیز نسبت به این طرح مثبت خواند.به گزارش همشهری، دیروز شورای شهر تهران با دعوت از محمدباقر قالیباف شهردار تهران، وی را در جریان نگرانی‌های مطروحه از سوی شهروندان به شورای شهر قرارداد و به‌عنوان نمایندگان مردم از شهردار تهران توضیح خواستند.

دانشجو در این باره گفت: اظهارنظرهای  وسیعی از سوی مردم و متخصصین با اعضای شورای اسلامی شهر تهران درمیان گذاشته شده بود و از این بابت که اقشار مختلف مردم این نهاد را امین خود برای طرح مسائل و مشکلات‌شان می‌دانند، بسیار مایه دلگرمی ماست.

همین باعث شد تا به گفته سخنگوی شورای شهر به‌رغم مشغله فراوان شهردار تهران در روز گذشته، از ایشان خواسته شود که در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر تهران شرکت کرده و به ابهامات و ایرادات وارده نسبت به طرح یکطرفه کردن خیابان ولیعصر پاسخ دهند.

وی که خود را ناقل توضیحات شهردار تهران در جلسه روز گذشته می‌دانست، گفت: در همان ابتدای شروع طرح 3 نقطه بسیار حاد و گره‌ترافیکی در تقاطع‌های پارک وی و میرداماد و میدان ونک شکل گرفت که هم‌اکنون تمام تلاش مسئولان و مجریان این طرح معطوف به سر و‌سامان دادن ترافیک این 3 نقطه است.

به گفته دانشجو، تمهیدات اجرا شده برای سامان بخشیدن به تقاطع زیرپل پارک‌وی در یکی دو شب گذشته معطوف به همین است؛ به‌طوری که تغییرات اعمال شده منجر به بهترشدن وضعیت ترافیک شده است.

وی افزود: شهردار تهران در این جلسه  از اعزام و به‌کارگیری دست‌کم 170نیروی پلیس سخن گفت که به‌طور مستقیم کار سامان بخشی به ترافیک این محور را بر عهده گرفته‌اند.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد‌:‌ تحلیل اعضای شورای شهر تهران نیز این است که از روز اول تاکنون وضعیت ترافیک در مسیر مورد اشاره روند مثبتی داشته است.

علاوه براین رئیس راهنمایی و رانندگی و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز مستقیما در طرح حاضرهستند و به‌صورت میدانی با جمع‌بندی امور نسبت به اتخاذ تصمیمات مقتضی اقدام می‌کنند.

دانشجو با استناد به گفته شهردار تهران خبر داد: مسافران اتوبوس در 4 روزی که از اجرای این طرح گذشته 5/3برابر و تعداد تاکسی‌ها به‌دلیل تمایل مردم به استفاده از اتوبوس کم شده است.

آنچه از نظر این عضو شورای شهر مایه امیدواری است این است که بنا برگزارش شهردار تهران، با اجرای این طرح در ساعات غیر‌پیک ترافیکی مردم از تقاطع پارک وی تا راه آهن را با اتوبوس به‌طور متوسط در16 دقیقه طی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خبر از بررسی مسیرهای جایگزین برای ولیعصر از شمال به جنوب داد و گفت:‌ شورای ترافیک به‌عنوان نمونه دنبال بررسی یکطرفه کردن خیابان آفریقا تا تقاطع میرداماد از شمال به جنوب است.

دانشجو اما با وجود این مرتبا تاکید می‌کرد، تصمیم‌گیری در ارتباط با یکطرفه شدن خیابان‌ها ربطی به شورای شهر ندارد.

به گفته این عضو شورای شهر گرچه در طرح جامع و تفصیلی تهران یکطرفه شدن خیابان ولیعصر مطرح نبوده اما موضوع تبدیل این خیابان به یک محور فرهنگی و گردشگری تاکید شده است و به همین دلیل این حجم ترافیک و آلودگی هوا بایستی از این محور دور می‌شد.

دانشجو در بخش دیگری از اظهارات خود از نحوه اطلاع‌رسانی در امر یکطرفه شدن خیابان ولیعصر انتقادکرد و گفت: از نظر شورای شهر اطلاع‌رسانی درست نبوده و بسیار شتاب زده بود و  جای آن داشت مجریان این طرح به‌طور گسترده از طریق شبکه 5 سیما،‌ از طریق زیرنویس و... به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند تا مردم به‌طور ناگهانی و بدون آمادگی با آن مواجه نشوند.

بنا بر این گزارش در جلسه دیروز شورای شهر همچنین گزارش عملکرد معاونت مالی اداری شهرداری تهران در جهت اجرایی کردن مصوبه حذف و ادغام برخی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری مطرح شد.

بر این اساس مقررشد اساسنامه‌های جدید تهیه شده برای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری که تعداد آنها به حدود 30 مرکز کاهش یافته با لایحه‌ای تا آخر هفته به شورای شهر ارائه شود تا پس از بررسی در کمیسیون مربوط درصورتی‌که ایرادی ملاحظه نشود برای تصویب و امضا به وزیر کشور ارائه شود.

شورای شهر همچنین در حال بررسی طرحی است که براساس آن هیچ طرح جدیدی از سوی شهرداری به اجرا در نیاید مگر آنکه منابع تامین هزینه‌های آن به‌طور مشخص به شورای شهر ارائه شود.

بحث دیگر جلسه دیروز شورای شهر اختصاص به یافتن راه‌های تامین درآمدهای پایدار برای شهر تهران داشت.

به همین مناسبت شورای شهر طرحی را دردست مطالعه دارد که براساس آن، املاکی که بر مبنای طرح جامع در پهنه‌های تجاری اداری واقع می‌شوند و کاربری‌شان مثلا از مسکونی به تجاری تغییر  یافته و با ارزش افزوده مواجه خواهند شد ، باید به‌صورت مادام‌العمر هرماه عوارضی به شهرداری پرداخت نمایند.

کد خبر 88498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز