مجموع نظرات: ۰
جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: محدودیت‌های مالی شهرداری تهران باعث شد تا پروژه‌های امسال و حتی پروژه‌های آغاز شده در سال‌های قبل، برای اولویت‌بندی در روند اجرا مورد بررسی شهرداری قرار بگیرد

و فهرستی برای تصمیم‌گیری به شورای شهر تهران ارائه شود. هر چند فهرست یاد شده در جلسه هفته گذشته شورا در کنار پروژه‌های دارای ایراد ارائه شد، اما توضیحاتی درباره تعداد پروژه‌هایی که قرار است اجرای آنها متوقف و یا با تعیین اولویت ادامه یابند، ارائه نشد و در جلسه مذکور تنها به این نکته که فهرستی طولانی از پروژه‌های مذکور ارائه شده است، اکتفا شد.

احمد دنیامالی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، در این باره که با توجه به کاهش نقدینگی شهرداری قرار است یکسری از پروژه‌های عمرانی اجرا نشود و یا اولویت‌بندی شود، به ایسنا گفت: این موضوع شامل پروژه‌های بزرگ و مهم شهر نمی‌شود.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که مشکل مالی در این بخش نداریم و کار خود را با قوت انجام می‌دهیم، افزود: این در حالی است که پروژه‌های جدیدی نیز تعریف نکرده‌ایم؛ مگر آنکه هزینه‌های آن از محل فاینانس پیش‌بینی شده باشد اما به هر حال کار خود را انجام می‌دهیم.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، پیش از این از احتمال اولویت‌بندی یا توقف برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری تهران خبر داده و دلیل این امر را محدودیت‌های مالی اعلام کرده بود.  وی گفته بود: پروژه جدیدی در حوزه عمران در سال‌جاری آغاز نمی‌شود که البته پروژه‌های مشارکتی و فاینانس شامل این تصمیم شورا نمی‌شوند.

خادم تاکید کرده بود که اعتبارات فعلی آنقدر محدود است که با وجود شروع نشدن پروژه جدید، برای پروژه‌های نیمه‌تمام بودجه کافی موجود نیست؛ به همین دلیل تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌بندی یا متوقف می‌شوند. 

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز ضمن تایید این مطلب گفته بود: توقف یا ادامه کار برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری بستگی به تامین منابع مالی جدید و درآمد شهرداری دارد.

اتمام پروژه‌ها طبق زمان‌بندی

احمد دنیامالی همچنین گفت:  دوستانی که بحث تعجیل در اجرای طرح‌های عمرانی را مطرح کرده‌اند تصور می‌کنند پروژه‌های عمرانی شهرداری نیز باید مانند بسیاری از پروژه‌های کشور که 10 تا 15 سال از زمان آغاز آنها گذشته و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند، باشد.

وی افزود: اساس کار در شهرداری تهران این است که اجرای پروژه را طبق زمان‌بندی آغاز کرده و به اتمام رساند که این به معنای تعجیل و عدول از مبانی مهندسی نیست و اگر مواردی وجود دارد، عنوان کنند تا پاسخ بگوییم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای شهر که اتمام عملیات اجرایی پروژه‌ها براساس زمان‌بندی تعیین شده را نوعی امتیاز خوانده بود، گفت: ما نیز براساس همین مسئله کار می‌کنیم و تا‌کنون نیز براساس زمان بوده است.

درخصوص پروژه‌های عمرانی شهرداری نیز قضاوت را به‌عهده شهروندان تهرانی می‌گذاریم تا آنها قضاوت کنند در این 4 سال چه میزان موفقیت در این عرصه حاصل شده است.

دنیا‌مالی ادامه داد: پروژه تونل توحید نیز هم‌اکنون در حال اجراست و نگرانی برخی افراد درخصوص این پروژه هم از نوع نگرانی‌های غیر‌عمرانی است.

وی گفت: تونل توحید که هم‌اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند از لحاظ حجم و طول 3 برابر تونل رسالت است. تونل رسالت در زمان‌بندی 120 ماهه پایان یافت اما تونل توحید در یک زمان بندی 30 ماهه در حال انجام است و ان‌شاء‌الله شهروندان به‌زودی طعم شیرین افتتاح آن را خواهند چشید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: معنای این کار تعجیل نیست بلکه نشانه مدیریت و استفاده از اصول مهندسی و حضور 3 شیفت نیروی کار در این پروژه عظیم است تا شهروندان مانند دیگر پروژه‌ها به موقع از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران هر آنچه را که قول داده، انجام داده‌ایم البته برخی کارها نیز شاید به دلایلی به موقع آماده نشدند که بابت این مسئله از شهروندان عذرخواهی کرده و مدتی بعد کار را به اتمام رسانده‌ایم.

کد خبر 88887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز