گروه بین‌الملل: رژیم اشغالگر قدس در بدو ورود به شهر غزه با مقاومت سخت مبارزان فلسطینی برخورد کرد و در 3محور با شکست مواجه شد.

این درگیری‌ها شدیدترین نوع درگیری از آغاز حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی 17روز گذشته به شمار می‌رود. نظامیان صهیونیست تلاش کردند از شمال غزه، شرق جبالیا و جنوب نوار غزه از 3محور وارد این منطقه شوند که ناکام شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نیروهای اشغالگر در روزهای گذشته حملات هوایی خود را  به این مناطق تشدید کردند و هدف آنها پاکسازی نیروهای مقاومت و نیز تفوق زمینی آسان بر این مناطق اعلام شده  بود، ولی با وجود حملات هوایی گسترده، نیروهای اشغالگر نتوانستند در این مناطق پیشروی زمینی داشته باشند.

اشغالگران برای پیشروی به سمت نوار غزه همچنین از شهروندان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی استفاده کردند تا نیروهای مقاومت را وادارند که مانع پیشروی آنها نشوند؛ ولی تلاش آنها به شکست انجامید. اما در درگیری‌های جنوب شهر غزه 12فلسطینی به شهادت رسیدند.

علاوه بر آن، مناطق مختلف شهر غزه نیز دیشب شاهد درگیری‌های پراکنده بود. از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، حملات هوایی خود را بر فراز نوار مرزی غزه با مصر افزایش دادند و منطقه تونل‌ها را در این قسمت بمباران کردند که در جریان آن 3مصری زخمی شدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامی در هفدهمین روز حمله این رژیم به نوار غزه هم ادامه داشت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح دیروز در 3نوبت مرکز منطقه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند. در این حملات 15فلسطینی به شهادت رسیدند.

در پی بمباران مناطق مختلف نوار غزه که رژیم صهیونیستی در آن از بمب‌های فسفری استفاده کرد، حریق از 10باب منزل در منطقه جبالیا شعله‌ور شد.

به این ترتیب، شمار آسیب دیدگان فلسطینی از آغاز حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه در 17روز گذشته به 910شهید و 4100زخمی رسید که نیمی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و حال بیش از 400نفر از آنها وخیم است.

اشغالگران همچنین چند خمپاره به سمت شهرهای غزه شلیک کردند که از آنها دودهای سفید بلند می‌شد. شاهدان هم گفته‌اند که اینها گازهای سمی است که باعث خفگی و تهوع می‌شود. سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم تایید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در غزه استفاده کرده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، در سایه تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان با سلاح‌های ممنوعه، منطقه خزاعه شاهد اوضاع فاجعه‌باری است و بسیاری از منازل در این منطقه تخریب شدند و هیچ نوع امکاناتی از قبیل آب، غذا و برق یافت نمی‌شود.
حضور نیروهای ذخیره درجنگ

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با واحدهایی از نیروهای ذخیره، جنگ فراگیر به غزه را آغاز کرده است. اوی بینایاهو، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل از پاسخ به این سؤال که آیا اعزام سربازان ذخیره به صحنه نبرد به معنای این است که اسرائیل قصد گسترش حملات خود به غزه را دارد، خودداری کرد.

این در حالی است که معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از ادعاهای نخست‌وزیر این رژیم مبنی بر نزدیک شدن اسرائیل به اهداف خود در غزه گفت: تل‌آویو به پایان جنگ در غزه نزدیک است. متان ویلنای مدعی شده بود که تصمیم شورای امنیت سازمان ملل به ما آزادی عمل زیادی نمی‌دهد.

کد خبر 72820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز