همشهری آنلاین: شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه 9، بار دیگر جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

محمد باقر قالیباف گفت: رژیم اشعالگر قدس و حامیانش که چنین جنایاتی را رقم زده‌اند بویی از انسانیت، معنویت و توجه به حقوق انسان‌ها نبرده‌اند و اگر باورهای دینی داشتند و معنویت در زندگی شان وجود داشت هرگز مرتکب چنین جنایاتی نمی‌شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد فاطمه الزهرا(س)، در جمع شهروندان منطقه 9 ضمن بیان این مطالب گفت: رژیم صهیونیستی و حامیانش از معنویت و انسانیت به دورند، در حرف می‌گویند حقوق بشر اما همه موضوعات را در چارچوب منافع خود تعریف می‌کنند. چطور می‌شود در مقابل کشتار زنان و فرزندان بی‌گناه غزه مظلوم نه تنها سکوت بلکه از جنایتکاران نیز حمایت کرد ؟

وی افزود: خیلی از حکام کشورهای عربی به ظاهر دین توجه کردند زیرا اگر به عمق دین توجه می‌کردند، اجازه نمی‌دادند چنین جنایاتی در این کشور اسلامی رقم بخورد.

شهردار تهران با بیان اینکه آن‌ها در عمل دست در دست جنایتکاران گذاشته‌اند، یادآور شد: فاجعه غزه که این روزها در حال اتفاق است دوری جوامع و دولت‌ها از معنویت و انسانیت را نشان می‌دهد و همان پلیدی‌هایی را که در مقاطعی از تاریخ شاهد بودیم، امروز در حال تکرار است.

وی سپس به ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این ایام به عموم شهروندان تهرانی، به اهمیت و ارزش نهضت حسینی (ع) و فرهنگ عاشورایی در جامعه امروز اشاره کرد و گفت : امام حسین(ع) فقط متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه به همه انسان های آزاده دنیا تعلق دارد.

قالیباف افزود: اگر از ابعاد مختلف همچون شجاعت، شهامت، گذشت، محبت، عاطفه، عقلانیت، تدبیر و هر منظر دیگر به واقعه عاشورا بنگریم به بی‌نظیر بودن این رویداد عظیم پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما هم نشات گرفته از نهضت حسینی(ع) و فرهنگ عاشورایی است، تصریح کرد: امام حسین (ع) با حرکت عظیم خود توانست میزان حق و باطل باشد و حق را به دنیا نشان دهد و راه را  مشخص کند و در آن مقطع مردم را از تاریکی و ظلمات به سمت نور هدایت کند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، نهضت اسلامی و نظام مقدس ما امانت الهی بزرگی است که امروز به دست ما رسیده، گفت : اگر امروز ما خدای نکرده نتوانیم با کارمان کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم فردای قیامت دین بزرگی بر گردن ما خواهد بود.

وی گفت: ما مسئولان باید به گونه‌ای کار کنیم که مردم احساس کنند هر شش ماه و هر سال وضعشان بهبود یافته و مشکلاتشان بیشتر نشده است. در این زمینه هیچ کس منصف‌تر از توده و عموم مردم نیست.

به گفته قالیباف ما امروز بر همه کارها مسلط و به همه مشکلات شهر آگاهیم.

قالیباف افزود: روزی در شهرداری مهمترین درخواست مردم چاله پرکردن بود اما امروز این موضوع جزو آیتم‌های هفتم و هشتم است . امروزه موضوع اول مردم ترافیک شهر تهران است.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم کیفیت کار را در همه حوزه‌های کاری ارتقا دهیم، افزود: ما در مقابل آسیب ها و پدیده‌های اجتماعی هم مسئولیم که در این راستا اقدامات زیادی در سطح شهر تهران انجام داده‌ایم.

شهردار تهران در خصوص مسایل مربوط به منطقه 9 تهران هم گفت: بودجه عمرانی این منطقه در سال جاری حدود 63 میلیارد بوده است در حالی که کل بودجه منطقه 9 در سال گذشته 23 میلیارد و در سال نخست حضور ما کمتر از 8 میلیارد بوده است.

وی افزود: بعد از زمستان و با آغاز فصل بهار پروژه‌های بزرگراه امام علی(ع) و همچنین بزرگراه یادگار امام در غرب تهران را تا جاده ساوه به صورت سه شیفت آغاز می‌کنیم به طوری که تا پایان سال آینده این پروژه‌ها به آب و گل برسد.

قالیباف از توافق برای خرید پادگان جی خبر داد و گفت: این توافق انجام شده و با خرید این پادگان گشایش بزرگی در منطقه 9 انجام می‌شود که با احداث مجموعه های مختلف فرهنگی و ورزشی می‌توانیم سرانه‌های این منطقه را افزایش دهیم.

وی به احداث خطوط مترو و اتوبوسرانی در این منطقه هم اشاره کرد و گفت: تا پایان سال خط مترو را تا میدان انقلاب و تا پایان سال آینده این خط را از میدان آزادی و صادقیه تا میدان شهید کلاهدوز عملیاتی می‌کنیم.

شهردار تهران افزود: در خصوص هدایت آب‌های سطحی حدود 50 ، 60 درصد کار در منطقه 9 انجام شده  و پروژه پل پاستوریزه نیز در اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

قالیباف با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد: بافت فرسوده از موضوعات سخت شهر تهران است که در 30، 40 سال گذشته شهرداران تهران از این موضوع شانه خالی کردند. زیرا در یک منطقه ضعیف و مستضعف در یک خانه 50، 60 و یا 70 متری سه خانواده زندگی می‌کنند که ما اگر امروز بخواهیم آن خانه را از آن ها بخریم آنها با پولش نمی‌توانند حتی پول ودیعه سه خانه استیجاری را بدهند. از سوی دیگر نمی‌توانیم نسبت به بافت‌های فرسوده بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: به مالکان زمین‌های کمتر از 60 متر به هیچ عنوان پروانه ساخت نمی‌دهیم اما به بخشی از زمین های 100 متری و 120 متری  پروانه ساخت داده می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم گفت: اگر دو مالک با هم توافق کنند و زمین‌هایشان را تجمیع کنند ما امتیازات زیادی به آن‌ها می‌دهیم.

وی در پایان گفت: یقین کنید که شهرداری تهران در موضوع بافت‌های فرسوده تحت هیچ شرایطی به دنبال درآمد نیست.

کد خبر 72778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز