همشهری آنلاین: نمایشگاه لوازم الکترونیک CES 2009 روز 8 ژانویه، 19 دی شروع به کار کرد و تا سه روز در شهر نوادا میزبان بیش از 2700 تولید‌کننده لوازم الکترونیکی خواهد بود.

معرفی پرطرفدارترین محصولات این نمایشگاه که در سال 2009 به بازار عرضه خواهند شد:

لپ‌تاپ سری P وایو

جدیدترین لپ‌تاپ محصول سونی از سری P است و تنها 618 گرم وزن دارد. این لپ‌تاپ بسیار ظریف و باریک است و در کیف دستی نیز جای می‌شود. صفحه نمایش آن 8 اینچ است و 10.99 اینچ طول، 7.87 اینچ عرض و 0.93 اینچ ضخامت دارد.

Sony P Series Lifestyle PC during a media preview at the 2009 International Consumer Electronics Show (CES)

ظرفیت هارد این سری 128 گیگابایت است و 2 گیگابایت RAM دارد. این لپ‌تاپ دارای مودم 3G نیز هست.

نکته جالب دیگر این لپ‌تاپ ماوس آن است که به صورت گلوله‌ای در وسط صفحه کلید آن قرار دارد.

سونی این لپ‌تاپ را با قیمت 900 تا 1500 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

متخصصان معتقدند که بازار لپ‌تاپ در سال 2009 تا 80 درصد رشد خواهد داشت.

واکمن سری X و W

محصول دیگری که از سونی معرفی شد، پخش کننده MP3/4 سری X واکمن بود.

این واکمن که به گفته بعضی رقیب نوپایی برای آی‌پاد اپل خواهد بود، دارای صفحه نمایش قابل لمس 3 اینچی است و دارای ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایتی است.

سریX دارای مودم Wi-fi است که با استفاده از آن می‌توان ویدئوها و موزیک‌های جدید را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کرد.

محصول دومی که از واکمن سونی معرفی شد، سری W واکمن است و به نظر می‌رسد که برای رقابت با آی‌‌پاد شافل به بازار قدم گذاشته است.

سری W فاقد صفحه نمایش است و در حقیقت ترکیبی از هدفون و واکمن است و بیشتر

برای ورزشکاران و افرادی که از سیم و کابل هدفون خسته شده‌اند مناسب است.

نکته شایان ذکر دیگر در این واکمن این است که به جای عوض کردن موزیک‌ها به ترتیب؛ که امری خسته‌کننده و زمان بر در آی‌پاد شافل است، می‌توان با سرعت در بین آن‌ها جستجو کرد و آن‌ها را پشت‌سرهم پخش کرد و به جلو برد.

باتری این واکمن تنها نیاز به 20 دقیقه شارژ دارد و 12 ساعت کار می‌کند. ظرفیت 2 گیگاباتی آن به زودی به قیمت 69 دلار به‌فروش خواهد رسید.

وب‌کم سه بعدی

وب‌کم سه بعدی که در نمایشگاه CES امسال بسیار سروصدا کرد محصول شرکت انگلیسی Minoru است و ظاهر عجیبی دارد.

این وب‌کم دارای دو لنز است که فاصله‌ آن‌ها به اندازه فاصله بین دو چشم انسان است. رمز کار آن نیز در دارا بودن دو لنز است که تصاویر را دقیقاً به همان شکلی که توسط انسان دیده‌می‌شود ضبط و پخش می‌کند. برای دیدن تصاویر آن نیز نیاز به عینک‌های سه‌بعدی رنگی است.

این وب‌کم با سرویس‌های MSN، Skype و AOL سازگار است و از آن برای پخش ویدئو در یو‌تیوب می‌توان استفاده کرد.

این وب‌کم از روز 8 ژانویه در وب‌سایت Amazon و Minoru به قیمت 49.95 به فروش می‌رسد.

تلویزیون اینترنتی سامسونگ - یاهو

سامسونگ امسال با همکاری یاهو اینترنت را با تلویزیون ترکیب کرده‌است و به کاربران اجازه دیدن تیتر اخبار، گزارش وضع هوا، حراجی‌های سایت eBay و عکس‌های سایت Flickr را همراه با تماشای کانال‌های تلویزیونی در سیستمی به نام Internet@TV می‌دهد.

Samsung's Internet TV is shown at the International Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas,Thursday, Jan. 8, 2009.

سامسونگ همچنین در CES2009 اعلام کرد که قصد ساخت سیستم یکپارچه چند رسانه‌ای خانگی را دارد. با استفاده از این سیستم می‌توان تمام دستگاه‌های ضبط و پخش موسیقی، فیلم و عکس را به هم متصل ساخت.[تلویزیون و اینترنت ترکیب می‌شوند]

نسخه آزمایشی ویندوز 7

استیو بالمر در نمایشگاه CES اعلام کرد که نسخه بتا یا آزمایشی ویندوز 7 برای دانلود عرضه شده‌است.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی در محل برگزاری نمایشگاه CES سخنرانی می‌کرد در این باره گفت: "ویندوز 7 محور برنامه‌های ارتقاء کیفیت سیستم عامل‌های مایکروسافت خواهد بود. به نظر من زندگی دیجیتال ما هر روز غنی‌تر می‌شود و عقب‌گردی در آن وجود ندارد."

Windows 7 beta - CES 2009

ویندوز 7 برای کار با صفحه نمایشگرهای قابل لمس طراحی شده‌است و به گفته متخصصان، توقفی برای استفاده از ماوس خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های ویندوز 7 سیستم Home Group  آن است که به  کاربران اجازه اتصال Xbox، کامپیوتر و صدها نوع دیگر دستگاه را به کامپیوتر شخصیشان می‌دهد.

سیستم مورد نیاز برای کار با ویندوز 7 باید دارای 1 گیگابایت رَم ، 16 گیگابایت هارد و 128 مگابایت کارت گرافیک DX9 باشد.[ویندوز 7، معرفی می‌شود]

تلفن هوشمند جدید پالم

برای مدت طولانی حضور شرکت پالم در بازار تلفن‌های همراه هوشمند کم‌رنگ بود و پالم در مقابل آی‌فون اپل و بلک‌بری بسیار ضعیف ظاهر شده‌بود.

The Palm Pre smartphone is demonstrated

سرانجام پالم در نمایشگاه CES 2009 تلفن همراه Pre را معرفی کرد که برای اولین بار میزبان سیستم عامل پالم به نام WebOS خواهد بود و در نیمه اول سال 2009 به بازار عرضه می‌شود.

طراحی Pre بسیار زیبا و ظریف است و تنها 136 گرم وزن دارد.

این گوشی همچنین دارای حسگرهای لمسی مشابه آی‌فون اپل است و نمایشگرش 3.1 اینچ قطر دارد. نرم‌افزارهای سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، گوگل،یاهو و آمازون نیز بر روی این گوشی قرار دارند.

کد خبر 72507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز