شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - رشید عسگری: شرکت اینتل اخیراً قراردادی را با شرکت یاهو امضا کرده‌است که طی آن این دو شرکت فنآوری تلویزیونی را طراحی و عرضه می‌کنند که می‌توان با آن در حال دیدن تلویزیون، از اینترنت نیز استفاده کرد.

این فن‌آوری به شما این قابلیت را می‌دهد که در حین دیدن تلویزیون پیش‌بینی وضع هوا را ببینید، قیمت ارز و بازار بورس را مشاهده و حتی از سایت‌ Flickr عکس دانلود کنید.

اریک کیم، رئیس بخش دیجیتال خانگی اینتل می‌گوید: « این یک کپی از اینترنت در تلویزیون نیست. ما در تلاشیم که یک تجربه جدیدی از تلویزیون و اینترنت را عرضه کنیم.»

اریک کیم که در جمع متخصصان اینتل در سن فرانسیسکو حضور داشت گفته است که تلاش‌های قبلی برای ارتباط دادن تلویزیون و اینترنت حاصلی نداشته چون معمولاً اینترنت مردم را از دیدن تلویزیون باز می‌دارد.

تبلیغات اولیه این محصول یک صفحه از تصاویر تلویزیون را نشان می‌دهد که در زیر آن چیز‌هایی مثل پیش‌بینی وضع هوا و اخبار روز و گزارش بازار بورس قرار دارد.

نواری که این اطلاعات روی آن قرار دارد را می‌توان در چپ و راست صفحه منتقل کرد.

همچنین انتظار می‌رود که این نوع کانال‌ها مجال مناسبی برای شرکت‌های تبلیغاتی ایجاد کنند.

ایروین گوتلیب؛ رئیس شرکت تبلیغاتی GroupM در این باره می‌گوید: «این امر می‌تواند فاصله بین تلویزیون و اینترنت را از بین ببرد. در حال حاضر شرکت‌ها 5 برابر بیشتر برای تبلیغ در تلویزیون خرج می‌کنند تا برای تبلیغ در اینترنت. و این به این دلیل است که تبلیغات تلویزیونی اثر بیشتری بر بیننده دارند ولی با این حال مشکل اساسی تلویزیون این است که همه یک تبلیغ را به یک صورت می‌بینند.»

او می‌گوید که این امر می‌تواند تبلیغات را برای هر بیننده‌ای با توجه با سلیقه‌ها و علایق او اختصاصی کند.

شرکت اینتل در حال تبلیغ و مطرح کردن این پروژه است تا همکاری موثری برای ساخت دستگاه تلویزیون مناسب با این فن‌آوری پیدا کند.

کیم می‌گوید که در حال حاضر شرکت‌های تلویزیون سازی مثل سونی و سامسونگ و توشیبا از این طرح استقبال کرده‌اند و ما انتظار داریم در صورت پیدا کردن همکاری مناسب این تلویزیون تا سال 2009 در بازار عرضه شود.

کد خبر 62634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز