سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - کیوان مافی: مشعل المپیک چین سرانجام یکشنبه سوم شهریور خاموش شد و نام‌هایی مثل فلپس و بولت افسانه این بازی‌ها بودند.

امسال در المپیک پکن پایتخت چین، قهرمان دوی 100 متر فورا برای میلیاردها نفر در سراسر جهان، با یک کلیک روی ماوس یا یک صدای زنگ عجیب روی کامپیوترهای جیبی اعلام شد[پکن سریع‌ترین مرد جهان را شناخت] و یا اخبار رکوردشکنی‌های فلپس، مداوم و به یمن تکنولوژی جدید برای افراد بیشتری، بیش از هر زمان دیگر در دسترس بود.[فلپس به افسانه‌ها پیوست]

اما سایت‌هایی هم بودند که برای این بازی‌ها افسانه جداگانه‌ای ساختند: yahoo و NBC.

سایت دیلی تک اعلام کرد، بر اساس برآورد کمیته اجرایی و رسانه‌ای المپیک و نظرات کاربران و آمار تحلیلی تعداد مراجعان، این دو سایت برنده پوشش اخبار آنلاین المپیک بودند.

شاید باورکردن این آمار سخت باشد وقتی که بشنویم کاربران آنلاین در طول این مسابقات بیش از 1.2 میلیارد بار صفحه نتایج مسابقات NBC را کلیک کردند و 72 میلیون کاربر هم ویدئوهای آنلاین المپیک را تماشا کردند که این ترافیک از مجموع ترافیک کاربرانی که بازی‌های المپیک 2004 آتن و 2006 تورین بیشتر بود.[یک گیم بنام المپیک پکن]

همچنین در طول مسابقات پکن روزانه 4.7 میلیون کاربر اینترنتی از طریق سایت یاهو نتایج مسابقات را چک می‌کردند.

بر اساس موسسه تحقیقاتی نیلسون، وب‌سایت‌های AOL, ESPN, Sports Illustrated, the Beijing Organizing Committee, The New York Times, and USA Today در رتبه‌های بعدی پوشش آنلاین مسابقات قرار دارند.

نکته جالب دیگر زمان اوج (پیک) ترافیک سایت NBC بود. بیشترین پیک مربوط به ظهر بود که به گمان آن‌ها زمانی است که افراد فرصت استراحت برای صرف نهار دارند. البته صبح روز دوشنبه هم از زمان‌های پر ترافیک بود که آن هم احتمالا به شروع هفته مربوط می‌شد.

NBC اعتراف کرده است که نمی‌تواند میزان درآمدش از تبلیغات آنلاین در این مدت را محاسبه کند و تقریبا حدود یک میلیارد دلار از طریق تبلیغات آنلاین درآمد داشته است. تحقیقات نشان می‌دهد، درآمد بازاریاب‌های الکترونیک هم در این مدت از این سایت افزایش یافته است.

المپیک پکن در سیر زمانی این بازی‌ها نقطه عطفی برای اینترنت و المپیک بود و اولین سالی بود که پوشش اخبار به صورت آنلاین اوج گرفت.

کد خبر 61719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز