آتش‌سوزی گسترده‌ای که 5 مغازه یک مجتمع در بازار تهران را در بر گرفته بود، بعد از 20 دقیقه تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شد

ساعت 2 بعدازظهر پنجشنبه، وقتی ماجرای آتش‌سوزی در راسته کفاش‌ها در پاساژ اعظم، به ایستگاه 7 آتش‌نشانی تهران گزارش شد، گروه‌های امداد و نجات  عازم محل حادثه شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد آتش‌سوزی در طبقه دوم پاساژ رخ داده و شعله‌های آتش 5 مغازه تولید کفش را در برگرفته‌است.

با توجه به اینکه در مغازه‌های پاساژ  مواد قابل اشتعال از قبیل چرم، بنزین، تینر   وجود داشت، ماموران 3 ایستگاه دیگر آتش‌نشانی نیز به سرعت در محل حاضر شدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.

آتش‌نشانان در نخستین اقدام با استفاده از لوله‌های آبدهی، شعله‌های آتش را به محاصره درآوردند واز سرایت آن به دیگر مغازه‌ها جلوگیری کردند. این در حالی بود که وجود  حلال‌های قابل اشتعال در مغازه‌های مجتمع، هر لحظه خطر انفجار آنها را افزایش می‌داد.

بعد از گذشت 20 دقیقه، ماموران آتش‌نشانی موفق شدند شعله‌های آتش‌ را مهار کرده و قبل از آنکه گالن‌های حلال‌ها منفجر شوند، به آتش‌سوزی خاتمه دهند. 

بهروز تشکر - رئیس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران - با بیان اینکه تحقیقات کارشناسان برای مشخص شدن علت اصلی این آتش‌سوزی آغاز شده است، گفت: از آنجا که در مغازه‌های تولیدی بازار از مواد قابل اشتعال مثل پارچه، کاغذ، کارتن و چرم استفاده می‌شود، به مالکان مغازه‌ها توصیه می‌شود از قرار دادن بنزین و تینر در کنار لوازم حرارتی خودداری کنند، چرا که درصورت بروز هرگونه آتش‌سوزی، خسارات جبران ناپذیری به این اماکن وارد خواهد شد

کد خبر 70580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز