آتش‌سوزی مهیب در حلبی آبادی در کراچی پاکستان، حداقل 40 کشته برجای گذاشت

مقامات محلی می‌گویند این آتش‌سوزی به‌دلیل افتادن سیم برق فشار قوی روی پشت‌بام آلونک‌های چوبی که در محله‌های جنوبی کراچی ساخته شده‌اند، رخ داده است.

به گزارش رویترز، این حادثه نیمه شب پنجشنبه گذشته و زمانی رخ داد که ساکنان این آلونک‌ها در خواب بودند. بعد از وقوع آتش‌سوزی، به‌دلیل وزش باد، شعله‌های آتش به سرعت به دیگر آلونک‌ها سرایت کرد و دود سیاهی، کراچی – پایتخت تجاری پاکستان- را در برگرفت.

به‌دنبال این حادثه، گروه‌های امدادی و آتش‌نشانان به سرعت به محل حلبی‌آباد اعزام شدند و بعد از ساعت‌ها تلاش، موفق شدند حریق را اطفا کنند. این در حالی بود که حداقل 40 نفر بر اثر سوختگی‌ شدید جان باختند.

به گفته مشهود ظفر- از مقامات مسئول در بیمارستان عباسی کراچی- 22 نفر از قربانیان این حادثه را کودکان تشکیل می‌دهند و بیش از 20 نفر نیز بر اثر سوختگی مجروح شدند که تعدادی از آنها از جراحات و سوختگی‌های شدیدی رنج می‌برند.

بنابر این گزارش، حداقل 30 آلونک بر اثر آتش‌سوزی به‌طور کامل تخریب شده است که به گفته وزیر بهداشت ایالت سند، بیش از 200نفر در این خانه‌ها زندگی‌ می‌کرده‌اند.

یکی از حادثه دیدگان که در این آتش‌سوزی همسر و 2 فرزند خود را از دست داده است به خبرنگاران گفت: این یک بلای باور نکردنی است. آتش‌، چنان سریع به خانه‌ام سرایت کرد که فرصت هیچ واکنشی را نداشتم. نمی‌دانم حادثه چطور اتفاق افتاد اما من تمام زندگی‌ام را در این آتش‌سوزی از دست داده‌ام. 

محمد اصغر که خواهر و برادرش را در این حادثه از دست داده است نیز می‌گوید: برادرم یک دستفروش بود و برای کار به کراچی آمده بود. او پول کافی برای اجاره خانه در شهر را نداشت و به همین دلیل در حلبی‌آباد زندگی می‌کرد و قصد داشت تا چند روز دیگر به روستایمان برگردد اما مرگ به او مهلت نداد.

یکی از آتش‌نشانان که در عملیات اطفای حریق شرکت داشت به خبرنگاران گفت: یکی از دلایل افزایش قربانیان این حادثه این است که 3 طرف این منطقه با ساختمان‌های بلندی احاطه شده و تنها یک راه ورودی به این منطقه وجود دارد که آن هم بوسیله شعله‌های آتش بسته شد. 

ابتصام سالم ادامه داد: مهم‌ترین علت این حادثه، نبود راه‌های خروج اضطراری بود و به همین دلیل ساعت‌ها طول کشید تا آتش‌نشانان بتوانند شعله‌های آتش را مهار کنند.

به گفته شاهدان، هم‌اکنون تعداد زیادی از مردم در داخل آلونک‌ها و خانه‌ها در جست‌وجوی یافتن اجسادی از اعضای خانواده خود هستند.

مجید داستی، از مقامات مسئول شهر کراچی نیز با بیان اینکه احتمال دارد علت آتش‌سوزی، مورد دیگری به جز سقوط سیم‌های برق فشار قوی باشد، به فرانس‌پرس گفت تیم بررسی‌کننده حادثه همچنان در حال بررسی این فرضیه هستند که ممکن است ساکنان حلبی آباد برای گرم کردن آلونک‌های خود اقدام به روشن کردن آ‌تش کرده باشند اما به‌دلیل وزش باد، این آتش به سرعت به آلونک‌های کناری سرایت کرده و به این ترتیب این حادثه مرگبار رخ داده است.

کد خبر 72515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز