همشهری آنلاین: سه فیلم کوتاه ایرانی در حالی به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سین پارانینو در مکزیک راه یافت که 4 جشنواره دیگر نیز فیلم‌های ایران را در رویدادی کم سابقه به صورت هم‌زمان نمایش می‌دهند.

به‌ گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم‌های پویانمایی "روزی کلاغی" به کارگردانی عبدالله علیمراد و "گنجشک و پنبه دانه" به کارگردانی سیدمرتضی احدی و فیلم زنده "همه روزهای خوب" مهدی جعفری قرار است در روزهای 22  تا 27 مرداد در این جشنواره به نمایش گذاشته شود.

این در حالی است که چهار جشنواره جاکارتا_ نت پک در اندونزی ،هیروشیما در ژاپن، لولا در نایروبی و بوسان در کره جنوبی نیز تعدادی از فیلم‌های بلند و کوتاه زنده و پویانمایی کانون را در معرض نگاه تماشاگران خود قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش دو فیلم پویانمایی ایرانی در جشنواره سین پارانینو با 14 فیلم از کشورهای برزیل، مکزیک ،آلمان، هند، کانادا، نروژ و روسیه رقابت می‌کنند.

 همچنین11 فیلم کوتاه زنده نیز از کشورهای اسپانیا، آمریکا، نروژ،آلمان، مکزیک و کانادا به عنوان رقیبان فیلم ایرانی همه روزهای خوب در بخش مسابقه  این جشنواره معرفی شده اند.

 سیزدهمین جشنواره سین پارانینو 22 تا 27 مرداد در مکزیک برگزار می‌شود.

کد خبر 60387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز