همشهری‌آنلاین: علی اکبر اشعری از قرار گرفتن تمام منابع فارسی کتابخانه ملی در دسترس مخاطبان تا مهرماه خبر داد

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: به زودی کلیه منابع فارسی کتابخانه ملی در دسترس قرار می‌گیرد.[نشست تخصصی با استاد اشعری در همشهری‌آنلاین]

وی افزود: با این کار و تا موعد مقرر - اواسط مهر ماه - مشکلی که در جستجوها وجود داشت مرتفع شده و تمام منابع مذکور قابل مشاهده خواهد بود.

اشعری ادامه داد: پیش از این عده زیادی از مخاطبان از نحوه جستجوی منابع فارسی گلایه داشتند و از اینکه در جستجوها عنوان می‌شد کتابی هست و بعد از مراجعه به کتابدار به آنها اعلام می شد که کتاب موجود نیست یا هنوز چیده نشده و به هر شکل منبع مذکور در اختیارشان قرار نمی‌گرفت، انتقاد می‌کردند.

علی اکبر اشعری اضافه کرد: البته باید تلاش کرد تا جایگاه کتابخانه ملی را متفاوت از کتابخانه‌ها تعریف کرد و شناساند. برخی هنوز اعتراض می کنند که چرا مثلا دیپلمه ها نمی توانند عضو کتابخانه ملی شوند، در حالی منابع مورد نیاز آنها در کتابخانه های عمومی، دانشگاه ها، کتابخانه های تخصصی و... پیدا می شود. کتابخانه ملی ظرفیت محدودی دارد و سطح آن مطابق با نیازهای پژوهشگران و مدارج علمی بالا تعریف شده است.

رئیس کتابخانه ملی ایران 16 مرداد به مناسبت روز خبرنگار از مهر بازدید کرد و به خبرنگاران و عکاسان فعال حوزه فرهنگ و ادب لوح تقدیر و یک جلد مثنوی نفیس اهدا کرد

کد خبر 60069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز