بنیامین صدر: پدر علم ارتباطات ایران در بازدید از روزنامه همشهری از آنچه آن را تحول در ساختار روزنامه‌نگاری نامید، ابراز خرسندی کرد

وی گفت: روزنامه‌نگاری پیچیده امروز‌ دیگر جنبه تخصصی پیدا کرده و مؤسسه‌های مطبوعاتی که ضرورت‌های روز را نشناسند، به آسانی نمی‌توانند با دیگران رقابت کنند.

دکتر کاظم معتمدنژاد، استاد برجسته روزنامه نگاری ایران در بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه همشهری از جمله همشهری‌آنلاین، همشهری بین‌الملل(ویژه امارات متحده عربی) و تحریریه صبح و عصر با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران شاغل در مؤسسه مطبوعاتی همشهری دیدار کرد.

او درباره ضرورت چاپ‌های متعدد یک روزنامه  افزود: این تنها ویژه کشورهای پیشرفته نیست بلکه ضرورت آن در تمام کشورها وجود دارد و بنابراین باید توجه بیشتری به اهمیت نسخه‌های متعدد و متنوع در طول روز داشت و خوانندگان را عادت داد تا نیازهای خبری شان برآورده شود.

به گفته او، وسایل ارتباط جمعی موجود هریک مکمل یکدیگرند و بیشتر روزنامه‌های مهم دنیا از اینترنت در قالب‌های گوناگون نهایت استفاده را می‌برند.

او معتقد است، از آنجایی که اینترنت و اطلاع رسانی آنلاین نیاز به اخبار بیشتر و سریع‌تر را در مخاطبان تقویت کرده، رسانه‌های نوشتاری نیز برای رقابت با این رقیب قدرتمند، باید تلاش بیشتری داشته باشند.

معتمد نژاد، پیشگامی روزنامه همشهری در انتشار چند چاپ در طول روز را موفقیتی بزرگ برای این روزنامه می‌داند و  به تعبیر او روزنامه همشهری با این اقدام به یک نیاز بالقوه در جامعه پاسخ داده است.

در بازدید دکتر معتمد نژاد از روزنامه همشهری، مدیران روزنامه توضیحات لازم را درباره اقدامات و فعالیت‌های آموزشی و مطبوعاتی همشهری ارائه ‌کردند.

کد خبر 55423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز