همشهری آنلاین: کاظم معتمدنژاد، امروز آخرین اثر خود، کتاب «تکنولوژی‌های نوین ارتباطی» را رونمایی کرد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در این مراسم که امروز با حضور اساتید برجسته علوم ارتباطات در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، دکتر کاظم معتمد‌نژاد، پدر علم ارتباطات، آخرین اثر خود را به نام «تکنولوژی‌های نوین ارتباطی» رونمایی کرد.

در این مراسم، رئیس فرهنگسرای رسانه هدیه‌ای را به رسم یادبود به کاظم معتمدنژاد اهدا کرد.

در مراسم امروز همچنین کتابخانه تخصصی فرهنگسرای رسانه به نام پدر علم ارتباطات دکتر معتمدنژاد نامگذاری شد.

این کتاب که جلد یکم از مجموعه «تکنولوژی‌های نوین ارتباطی» است. با عنوان فرعی «از تلگراف و تلفن تا بی‌سیم و رادیو» توسط «مرکز پژوهش‌های ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی» انتشار یافته است.

در این مراسم محسنیان‌راد، فرقانی و خانیکی درباره کتاب «تکنولوژی‌های نوین ارتباطی» و اندیشه‌های دکتر معتمدنژاد سخنرانی کردند.

رونمایی از کتاب کاظم معتمدنژاد نخستین جلسه از سلسله برنامه‌های «زرین قلم» بود که در آن قرار است آخرین آثار نویسندگان برجسته حوزه ارتباطات و رسانه معرفی شود.

کاظم معتمدنژاد در سال 1313 در روستای «مود» از بخش مرکزی بیرجند متولد شد. تحصیلات ابتدایی و قسمتی از تحصیلات متوسطه خود را در زادگاهش و قسمت دیگر را در بیرجند و سال ششم ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذراند.

وی در سال‌های بعد توانست از دانشگاه سوربن فرانسه موفق به اخذ دکترای «حقوق، علوم سیاسی» و نیز دکترای تخصصی «روزنامه‌نگاری» از انستیتو مطبوعات و علوم نظری دانشگاه پاریس شود.

خدمات دانشگاهی وی از سال 1344 در سمت استادیاری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران آغاز شد. ضمن آن که همکاری خود را از آغاز ورود به ایران با مؤسسه کیهان حفظ کرد.

معتمدنژاد در سال تحصیلی 74-73 به عنوان استاد نمونه دانشگاه‌های کشور انتخاب شد. همچنین در سال 1384 و بر‌اساس مصوبه هیئت دولت نشان درجه یک دانش را از دستان رئیس جمهوری وقت دریافت کرد.

وی علاوه بر ارائه مقالات متعدد علمی ـ ‌پژوهشی به مجامع بین‌المللی و مجلات داخلی و خارجی، تاکنون 29 عنوان کتاب نگاشته است.

کد خبر 53781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز