دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در حالی که در روزهای اخیر با آغاز مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا موسوم به یورو 2008، تب فوتبال تمامی قاره اروپا را فرا گرفته است، از لحاظ اقتصادی دست اندرکاران ورزش فوتبال آلمان کسب سود قابل توجهی را برای این رشته ورزشی در کشورشان پیش بینی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بنا گزارش‌های منتشره در صورتی که تیم‌ملی فوتبال آلمان به مرحله نهایی این مسابقات صعود کند مبلغ 5 میلیون و 300 هزار یورو منفعت عاید این کشور خواهد شد و اگر این تیم حتی در مرحله فعلی هم از گردونه رقابتها خارج شود، علاوه بر تامین مبلغ سرمایه گذاری شده برای حضور در این دوره از مسابقات، مبلغ 2 میلیون و 700 هزار یورو اضافی هم به دست خواهد آورد.

فدراسیون فوتبال آلمان پیش از این مبلغ 20 میلیون یورو برای حضور تیم‌ملی فوتبال این کشور در مسابقات یورو 2008 اختصاص داده بود هر چند که پیش بینی هزینه‌های تیم در حدود 16 میلیون یورو بود.

از این مبلغ، بین 900 تا یک میلیون و 300 هزار یورو هزینه اقامت تیم در هتل پنج ستاره در نزدیکی مرز سوییس و ایتالیا و سایر هتل‌های محل استقرار بازیکنان، یک میلیون یورو هزینه سفر هوایی برای حضور در مسابقات 500 هزار یورو هزینه بیمه تمامی بازیکنان و عوامل تیم، 300 هزار یورو هزینه فدراسیون فوتبال آلمان برای خرید بخشی از بلیت مسابقات از یوفا و مبالغ دیگر در زمینه برگزاری مراسم های تفریحی ویژه پرکردن اوقات فراغت بازیکنان، رفت‌و‌آمد خانواده‌های آنان و دیگر اعضای تیم، تامین امنیت، لوازم مورد نیاز بازیکنان از جمله در حیطه بدن‌سازی، تیم پزشکی، مرکز رسانه‌ای فدراسیون فوتبال آلمان و رسیدگی به امور طرفداران تیم هزینه خواهد شد.

این درحالی است که در مبلغ 20 میلیون یورو اختصاص یافته، مبلغ 4 میلیون و 300 هزار یورو پاداش پرداختی به بازیکنان تیم ملی آلمان برای صعود به مسابقات جام ملتهای اروپا محاسبه نشده است.

تیم آلمان مانند سایر تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، پیش از این مبلغ 7 میلیون و 500 هزار یورو بابت پاداش حضور در این مسابقات از یوفا دریافت کرده بود و در عین حال در مسابقه نخست خود هم با پیروزی بر تیم لهستان، موفق شد مبلغ یک میلیون یورو اهدایی یوفا به برنده هر یک از مسابقات را هم به دست بیاورد.

این درحالی است که اگر تیم آلمان موفق شود در دو مسابقه دیگر خود علیه کروواسی و اتریش را هم پیروز از میدان مسابقه خارج شود، 2 میلیون یورو و حتی در صورت کسب نتیجه مساوی هم، از هر یک از این دیدارها نیم میلیون یورو به دست می‌آورد و صعود به مرحله یک چهارم نهایی هم 2 میلیون یورو برای این تیم به ارمغان خواهد آورد. این درحالی است که قهرمان اروپا در مجموع 23 میلیون یورو را کسب خواهد کرد.

اما در این میان بازیکنان تیم‌ملی آلمان تنها زمانی می‌توانند از فدراسیون فوتبال کشورشان پاداش دریافت کنند که تیم بتواند به مرحله یک چهارم این رقابتها صعود کند که در این صورت، در آن مرحله 50 هزار یورو، در مرحله نیمه نهایی 100 هزار یورو و در مرحله نهایی 150 هزار یورو و در صورت به دست آوردن جام قهرمانی مبلغ 250 هزار یورو به هر یک از بازیکنان پرداخت خواهد شد.

تیم ملی آلمان پیشتر در سال های 1980، 1972 و 1996 میلادی قهرمان مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا شده و در سال های 1976 و 1992 میلادی هم مقام نایب قهرمانی این مسابقات را کسب کرده است.

کد خبر 54466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز