همشهری آنلاین: دومین روز بازی‌های جام ملت‌های اروپا 2008 با پیروزی آلمان و شروع ناامید کننده اتریش برگزار شد.

تیم ملی آلمان که با شعار "یک تیم، یک هدف" پا به این مسابقات گذاشته است، اولین بازی خود در یک رقابت معتبر تحت هدایت "یواخیم لو" را تجربه می‌کرد. در این بازی که با قضاوت "تام هنینگ اوریو" در شهر کلاگن‌فورت برگزار شد، آلمان‌ها در همان دقایق ابتدایی یک موقعیت صدرصد گل را توسط "گومز" مهاجم خود از دست دادند."کلوزه"، "گومز" و "پودولسکی" سه بازیکن خط حمله تیم آلمان را در این بازی تشکیل می‌دادند.

Germany's Lukas Podolski (R), wearing a Polish football shirt, celebrates as team mate Michael Ballack walks behind him after their Group B Euro 2008 soccer match victory against Poland

"پودولسکی" مهاجم آلمان در دقیقه20 بازی و روی پاس کلوزه توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. آلمان‌ها در نیمه اول به خوبی توانستند از جناحین و به خصوص جناح چپ، حملات خوبی را طراحی کنند. آنها پس از زدن گل اول، چند موقعیت بسیار خطرناک دیگر هم روی دروازه حریف به وجود آوردند.

در نیمه‌ دوم، کیفیت بازی دچار افت محسوسی شد و بازی تا حدودی برابر دنبال می‌شد. جایگزینی "شواین اشتایگر" به جای "فلیتز" از جمله تغییراتی بود که "یواخیم لو" در ترکیب تیم خود ایجاد کرد.

لهستانی‌ها در نیمه دوم هم آنچنان که باید، فشار زیادی را روی دروازه آلمان وارد نکردند. سرانجام آلمان‌ها در دقیقه 72 بازی و روی اشتباه مبتدیانه مدافع تیم لهستان، بازهم توسط "لوکاس پودولسکی" و با یک ضربه تماشایی توانستند دروازه حریف را برای دومین بار باز کنند.

تیم لهستان پس از دریافت گل دوم، دوبار بخت گلزنی داشت، اما آلمان‌ها با دفاع خوب و سنگربانی "ینس لمان"، گلی را در این بازی دریافت نکردند. به این ترتیب هرچهار بازی اول یورو 2008 از نظر نتیجه یک طرفه بود و تیم‌های بازنده هیچ کدام موفق به زدن گل نشدند.

شکست اتریش در برابر کرواسی

در ادامه بازی‌های جام‌ ملت‌های اروپا عصر یکشنبه 8 ژوئن (19 خرداد) ابتدا اتریش یکی از میزبان‌های این رقابت‌ها در ورزشگاه ارنست هاپل شهر وین به مصاف کرواسی رفت که در پایان این تیم کرواسی بود که با تک گل دقیقه 4 اتریش را شکست داد.

 لوکا موردیچ تنها گل این دیدار را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. اتریش اولین‌بار است که به لطف میزبانی مشترک با سوئیس در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا حضور پیدا می‌کند و ضعیف‌ترین تیم این تورنمتب به شمار می‌رود.

کد خبر 54353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز