همشهری آنلاین: یک مقام ارشد دولت ترامپ که نخواسته نامش فاش شود گفته است: من بخشی از یک نیروی مقاومت در دولت هستم که سعی داریم در برابر "بدترین تمایلات" رئیس جمهور از کشور محافظت کنیم

resistance

این مقام در مقاله‌ای در صفحه دیدگاه‌های نیویورک تایمز اعلام کرده که ترامپ "فاقد اصول اخلاقی" و "دمدمی مزاج" است؛ وضعیتی که به تصمیم‌های نادرست و بی‌خردانه منجر می‌شود.

این مقاله یک روز پس از آن منتشر شد که بخش‌هایی از کتاب باب وودوارد درباره کاخ سفید تحت ریاست دونالد ترامپ منتشر شد.

کتاب باب وودوارد، از روزنامه نگاران رسوایی واترگیت، می‌گوید که مقام‌های ارشد دولت ترامپ دست به کار یک "کودتای اداری" برای حفاظت از مردم در برابر رئیس جمهور آمریکا شده اند. این از جمله شامل برداشتن اسناد مهم از روی میز کار او پیش از آن است که فرصت امضای آنها را پیدا کند.

به گزارش بی بی سی او در نیویورک تایمز نوشته است: ما اعتقاد داریم که وظیفه اول ما خدمت به این کشور است و رئیس جمهور به رفتاری ادامه می‌دهد که برای سلامت جمهوری ما زیانبار است. برای همین است که بسیاری از منصوبان ترامپ قول داده‌اند آنچه در توان دارند برای حفاظت از نهادهای دمکراتیک و در عین حال خنثی کردن هوس‌های ناگهانی و غلط آقای ترامپ انجام دهند.

نویسنده همچنین ادامه داده که همه کسانی که با رئیس جمهور آمریکا کار کرده‌اند می‌دانند که او به هیچ اصول اولیه ملموسی که تصمیماتش را هدایت کند پایبند نیست.

او از جمله می‌نویسد: نگرانی بزرگتر کاری نیست که آقای ترامپ با مقام ریاست جمهوری کرده بلکه کاری است که ما به عنوان یک ملت اجازه داده‌ایم او با ما بکند. ما هم با او سقوط کرده‌ایم و اجازه داده‌ایم گفت و گوی ما از ادب و نزاکت خارج شود.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید هم در واکنش تندی نوشت: کسی که این مقاله را نوشته فریبکاری را بر حمایت از رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ترجیح داده. او خود را بالاتر از کشور و غرورش را بالاتر از اراده مردم آمریکا قرار داده.

هم ترامپ و هم سندرز به خاطر چاپ این مقاله به نیویورک تایمز حمله کردند و ترامپ گفته است که همه این "رسانه‌های ساختگی" بعد از پایان کار او به عنوان رئیس جمهور تعطیل خواهند شد چون دیگر چیزی برای نوشتن ندارند.

کد خبر 415586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha