همشهری آنلاین: باب‌ وودوارد خبرنگار واترگیت، کتابی در مورد کاخ سفید در طول ۱۸ ماه ریاست‌جمهوری‌ دونالد ترامپ نوشته است.

وحشت: ترامپ در کاخ سفید

ترامپ که پیش از پایان کتاب حاضر به گفتگو با وودوارد نبوده حال با توییت‌های پی‌درپی به این کتاب حمله می‌کند.

این خبرنگار نامدار آمریکایی در کتاب خود با عنوان "وحشت: ترامپ در کاخ سفید" می‌نویسد: رئیس‌کارکنان کاخ سفید در خفا رئیس‌جمهور را یک احمق می‌خواند و کارمندان کاخ سفید هرازگاهی اسناد حساس را از روی میز کار ترامپ کش می‌روند تا مانع رفتار هیجانی و عصبی او شوند.

جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید از قرار در توانایی‌های ذهنی دونالد ترامپ تردید جدی دارد و یک بار در جمعی گفته است: «ما در دیوانه‌خانه به سر می‌بریم.»

وزیر دفاع آمریکا جیم متیس هم به نوشته وودوارد، درک رئیس‌جمهور را در حد یک دانش‌آموز کلاس پنجم یا ششم می‌داند و یک‌بار که تلاش داشته برای دونالد ترامپ توضیح دهد چرا نیروهای ارتش آمریکا در شبه‌جزیره کره مستقر هستند، گفته است: «ما این کار را برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم انجام می‌دهیم.»

متیس از قرار به نزدیکان خود گفته است: «رئیس‌جمهور طوری عمل می‌کند که انگار بیش از یک دانش‌آموز کلاس پنجم یا ششم فهم و درک ندارد».

وودوارد همچنین نوشته است که گری کوهن، مدیر پیشین شورای اقتصاد ملی آمریکا از کارمندان کاخ سفید خواسته است برخی از اسناد را از روی میز ترامپ بردارند تا او آنها را امضا نکند. یکی از این اسناد از قرار درخواست از رئیس‌جمهور برای خروج از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی بوده است.

کد خبر 415574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha