یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: چه‌طور می‌گذرد؟ تابستان را می‌گویم. حالا و در این‌روزهای گرم، درست در میانه‌ی راه تابستان هستیم. چه‌قدر تفریح کرده‌اید؟

چه‌قدر مشغول استراحت بوده‌ايد؟ آن‌ها كه دوست دارند تابستان را به فعاليت‌هاي آموزشي برسند آيا به هدف‌هايشان نزديك شده‌اند؟

درست است كه از همان روز اول تابستان، شمارش معكوس براي پايان تعطيلات آغاز مي‌شود، اما معمولاً تا اواخر ماه اول، كلا ًحواسمان به گذشتن روزها و تمام‌شدن تعطيلات نيست.

اگر تا حالا به اين نكته‌ها فكر نكرده‌ايم، حالا ديگر لازم است به اين موضوع  فكر كنيم. خوب است وضعيت خودمان را ارزيابي كنيم و اگر به هر برنامه‌ي تفريحي، آموزشي يا... نرسيديم، زودتر بجنبيم كه هنوز هم فرصت داريم؛ اما اگر اين‌روزها هم بگذرند، يك وقت چشم باز مي‌كنيم و مي‌بينيم ديگر فرصتي نداريم.

 

 

در تابستان خوب

كارهايي را كه دوست داري انجام بده!

اول از همه بايد بگويم که بالأخره با شروع تابستان يك نفس راحت کشيدم. تا الآن بيش‌تر خوش‌گذرانده‌ام در تابستان، به جز روزهايي که به کلاس زبان مي‌رفتم و وقتي که به انجام تکاليفش اختصاص مي‌‌دادم، باقي وقتم به خوش گذراني و گشت‌وگذار درگوشي، تماشاي تلويزيون و سفر گذشته است.

اين‌روزها، خيلي هم خوب بوده‌اند، ولي در عين حال ذهنم بدجوري مشغول کنکور است و کلي عذاب وجدان دارم. به‌خاطر همين هم از امروز به بعد با شروع کلاس‌هاي کنکور، تصميم گرفته‌ام كه خيلي جدي‌ درس بخوانم.

از نظر من تعطيلات خوب، تعطيلاتي است که در آن بتواني به همه‌ي کارهايي برسي که در طول دوران مدرسه آرزوي انجامشان را داشته‌اي ولي فرصت انجامشان را نه؛ و اين‌که بتواني خستگي سال تحصيلي‌اي را که گذرانده‌اي از تن به در کني.

خلاصه جوري باشد که از آن لذت ببري. مثلاً به کلاس‌هاي ورزشي يا هنري بروي، فيلم ببيني، رمان بخواني، مسافرت و مهماني بروي و...

من هم تا الآن تقريباً بيش‌تر كارهايي كه دوست داشتم انجام دادم، هم رمان خواندم، هم سينما رفتم و هم براي مسافرت و مهماني و كلاس زبان، وقت گذاشتم.

غزل سلامي، 16ساله

 

 

مهم‌ترين تابستانم

مي‌توانم بگويم تابستان امسال من، مهم‌ترين تابستانم خواهد بود. چرا؟ چون سال آخر دبيرستان هستم و امسال قبل از کنکورم است. تابستان امسال، تابستاني است که مي‌تواند بر زندگيم تأثير زيادي بگذارد.

شايد خيلي‌ها بگويند خب، توي سال تحصيلي و بعد از تابستان هم مي‌تواني شروع به درس‌خواندن کني و الآن از تابستان لذت ببر، ولي خب، فرق رتبه‌هاي برتر در چگونه استفاده‌كردن از همين تابستان است.

اما چه بخواهم چه نخواهم، فکر کنکور توي تابستان در سرم مي‌ماند. پس تابستان راحتي ندارم. با مشاور که حرف مي‌زدم همين حرف را به من مي‌زد که اگر تلاش هم نکني و سراغ خوش‌گذراني باشي بالأخره استرس و فکر کنکور توي ذهنت مي‌ماند.

الآن به اواسط تابستان رسيده‌ايم. تابستان امسال براي من که عاشق فوتبالم به‌خاطر جام‌جهاني خوب شروع شد. اما خب با حذف زود هنگام تيم محبوبم، جام جهاني هم برايم کسل‌کننده شد.

چند روزي است که شلوغ‌ترين روزها و مخصوصاً تابستانم را تجربه مي‌کنم؛ از ساعت هشت صبح به کتاب‌خانه مي‌روم و ساعت 10 شب برمي‌گردم و صددرصد زندگي‌ام تا آخر شهريور به همين شکل ادامه دارد.

اما سؤالي که براي خيلي از هم‌سن‌هاي ما پيش مي‌آيد اين است که تابستان رؤيايي بايد چه‌طور باشد؟ خب، براي من بهترين تابستان بايد با سفر شروع شود. من که کل سال را توي مدرسه و محيط شلوغ شهر مي‌گذرانم، دوست دارم تابستان به يك روستا بروم و فقط از آرامش آن‌جا، از طبيعت و مردم روستا لذت ببرم تا شايد بتوانم بعد از تابستان با انرژي بيش‌تري شروع به تحصيل کنم.

حسين آرام، 17ساله

 

 

تعطيلات رؤيايي فرصتي است براي

كاري متفاوت و سفري خارجي

تا به امروز تعطيلات من با خواب و استراحت گذشته است. البته ما هرسال چند بار به مسافرت مي‌رويم. مسافرت‌ها طولاني نيست، اما به هرحال سفر است ديگر. من هرسال تابستان در کلاس‌هاي متفاوتي ثبت‌نام مي‌کنم. مثلاً امسال به يك کلاس زبان جديد رفتم. من به زبان فرانسه خيلي علاقه‌مند بودم و خيلي خوشحالم که امسال تابستان به کلاس زبان فرانسه رفتم. احساس مي‌کنم تابستان امسالم مفيد است.

دوست دارم تا چند وقت آينده به مسافرتي بروم که حالم را خوب کند. مهم نيست كجا باشد فقط مي‌خواهم با كساني كه دوستشان دارم به سفر بروم، مثلاً يك مسافرت شلوغ به شمال، كنار دريا رفتن و شنا و استخر.

اما تعطيلات رؤيايي از نظر من تعطيلاتي است كه در آن بتوانم به سفر خيلي خوبي بروم، سفر به کشوري ديگر که قشنگ باشد، طبيعت و آثار تاريخي خوبي داشته باشد و...

هستي حسيني، 16ساله

کد خبر 412358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha