همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال آلمان فشار بر مسعود اوزیل، بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور را افزایش داده است. رئیس این فدراسیون خواستار موضع‌گیری رسمی اوزیل درباره دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه شده است.

Loew-Oezil

راینهارد دیتر گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، در گفت‌وگو با نشریه ورزشی "کیکا" در ارتباط با مسعود اوزیل گفت: «این واقعیت دارد که مسعود اوزیل تاکنون در این باره (دیدارش با اردوغان) سخنی نگفته است. این عمل اوزیل با مخالفت بسیاری از هواداران مواجه شده، زیرا آنها پرسش‌هایی دارند و به حق منتظر پاسخی از سوی او هستند.»

رئیس ۵۶ ساله فدراسیون فوتبال آلمان در ادامه گفت او انتظار دارد که اوزیل پس از بازگشت از مرخصی به خاطر خودش هم که شده در این باره موضع‌گیری کند و نظرش را درباره دیدار با اردوغان بگوید.

گریندل و همکارانش در فدراسیون فوتبال آلمان بر این نظرند که دیدار مسعود اوزیل و ایلکای گوندوغان، هافبک تیم ملی فوتبال آلمان با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تیم ملی آلمان در مرحله آمادگی برای بازی‌های جام جهانی فوتبال به شدت آسیب رسانده است.

گریندل بر این نظر است که باید انصاف را رعایت کرد و به یک بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که تاکنون ۹۲ بار برای تیم ملی فوتبال آلمان بازی کرده، این فرصت را داد تا آزادانه درباره اشتباهی که کرده موضع‌گیری کند.

گریندل گفته که تصمیم نهایی درباره اوزیل هنوز گرفته نشده است: «ما باید منتظر نتیجه بررسی‌های ورزشی بمانیم و ببینیم که یوآخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان چه برنامه‌ای برای او دارد.»

اوزیل تاکنون در ارتباط با موضوع دیدار با اردوغان چیزی نگفته است. او پیش از شروع جام جهانی فوتبال در اردوی آمادگی فوتبال با خبرنگاران صحبتی نکرد. پس از حذف تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی نیز او تنها از راه یک پیام توییتریِ کوتاه ناراحتی خود را از حذف زودهنگام تیم آلمان ابراز کرد. اکنون هم که در یونان در مرخصی به سر می‌برد، تنها از زیبایی‌های آنجا پیام می‌فرستد.

پدر مسعود اوزیل که مشاور او نیز هست، به حمایت از پسرش می‌گوید گرچه عکس گرفتن با اردوغان از طرف پسرش اشتباه بوده، اما مطمئنا این اقدام نظر سیاسی او نیست و باید به عنوان احترام به مردی چون اردوغان فهمیده شود که مسعود نخواسته با خواهش او مخالفت کند.

الیور بیرهوف، مدیر تیم ملی فوتبال آلمان در مصاحبه‌ای در ارتباط با مسعود اوزیل گفته بود: « قانع کردن اوزیل غیرممکن بود. او در هیچ موردی حاضر نبود با ما کنار بیاید.»

مسعود اوزیل، بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده ‌است. او بازیکنی است که قابلیت بازی با توپ و ارسال پاس‌های عالی را دارد.

 

کد خبر 410282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha