همشهری آنلاین: یوآخیم لوو همچنان هدایت تیم ملی فوتبال آلمان را بر عهده خواهد داشت. پس از ناکامی تاریخی ملی‌پوشان آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره کناره‌گیری او جریان داشت.

Loew

سرمربی‌ تیم ملی فوتبال آلمان همچنان یوآخیم لوو خواهد بود. لوو که از سال ۲۰۰۶ هدایت ملی‌پوشان آلمان را برعهده دارد، در طول ۱۲ سال فعالیت خود به عنوان سرمربی، سرد و گرم بازار فوتبال را به‌خوبی چشیده است.

آنگونه که شماری از رسانه‌های آلمان از جمله "بیلد" و "زوددویچه تسایتونگ" روز سه‌شنبه (۳ ژوئیه / ۱۲ تیر) گزارش داده‌اند، لوو علی‌رغم حذف تاریخی تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همچنان قصد دارد هدایت ملی‌پوشان آلمان را ادامه دهد.

لوو پس از بازگشت از جام جهانی روسیه اعلام کرده بود که می‌خواهد چند روزی را به تأمل بگذراند و در این باره فکر کند که آیا هنوز هم فرد مناسبی برای هدایت تیم ملی فوتبال آلمان هست، یا ترجیح می‌دهد که از سمت خود کناره بگیرد.

به گزارش رسانه‌ها لوو تصمیم خود درباره ادامه‌ سرمربی‌گری تیم ملی را شامگاه دوشنبه (۲ ژوئیه/ 11 تير) با راینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در میان گذاشت.

گریندل در ماه مه سال جاری میلادی (حدود یک ماه پیش از آغاز جام جهانی) قرارداد فدراسیون فوتبال آلمان با لوو را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده و گفته بود که لوو سوای آن که ملی‌پوشان آلمان با چه دستاوردی از روسیه بازگردند، سرمربی تیم ملی باقی خواهد ماند.

  • نبود جانشینی مناسب

صرف نظر از تصمیم‌ لوو به ادامه فعالیتش به عنوان سرمربی آلمان، باید اذعان داشت که در نبود جانشینی مناسب برای او، فدراسیون فوتبال آلمان گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداشت.

چهره‌های نه چندان شناخته شده‌ای چون یورگن کلوپ و توماس توخل که از قابلیت‌های لازم برای انجام چنین مأموریتی برخوردارند، با باشگاه‌های صاحب‌نامی چون لیورپول و پاری سن ژرمن قراردادی معتبر دارند و به نوبه خود درگیرند.

یک روز پیش از آن که رسانه‌های آلمان از ادامه فعالیت یوآخیم لوو به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور خبر دهند، شماری از سرمربیان فعال در بوندس‌لیگا از جمله نیکو کوواچ، کریستیان اشترایش و یولیان ناگلزمان، پشتیبانی خود را از باقی ماندن لوو در سمت سرمربی اعلام کرده و او را مناسب‌ترین فرد برای انجام این وظیفه مهم خواندند.

لوو از زمانی که هدایت تیم ملی فوتبال آلمان را بر عهده گرفت، همواره موفق شد ملی‌پوشان آلمان را به جمع چهار تیم برتر در مسابقات جام ملت‌های اروپا یا مسابقات جام جهانی فوتبال برساند. کسب عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ در برزیل نقطه اوج فعالیت‌های لوو محسوب می‌شود.

  • ناکامی تاریخی

لوو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تلخ‌ترین ناکامی خود را تجربه کرد. تیم ملی آلمان در طی مسابقات جام ۲۰۱۸ برای نخستین بار در تاریخ ۸۴ ساله جام جهانی فوتبال در همان مرحله گروهی، این رقابت‌ها را وداع گفت، آن‌هم در مقام تیمی که به عنوان قهرمان جهان راهی مسابقات شده بود.

آلمان در نخستین دیدار از مکزیک شکست خورد، در دیدار دوم از سد سوئد گذشت، اما در سومین مصاف که پیکاری سرنوشت‌ساز بود، با نتیجه ۲ بر 0 مغلوب کره جنوبی شد و در قعر جدول رده‌بندی جای گرفت.

تلخی ماجرا دو چندان بود که تیم ملی آلمان در سه بازی‌ای که در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ انجام داد، دست‌کم از لحاظ آمار و ارقام عملکرد بدی از خود نشان نداده بود: ۷۲ درصد مالکیت توپ، ۷۲ حمله بر دروازه حریفان (مکزیک، سوئد و کره جنوبی) و میزان بالایی از پاسکاری.

ملی‌پوشان آلمان تنها در سه نقطه‌ حیاتی نمایشی بسیار ضعیف اگر نه اسف‌بار ارائه کردند، یکی در استفاده از موقعیت‌های به دست‌آمده، دومی در خطرآفرینی از طریق ضدحمله‌های برق‌آسا و سومی مقابله با ضدحمله‌های حریف.

مأموریت بعدی لوو هدایت ملی‌پوشان آلمان به مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار بعدی خود که در روز ۶ سپتامبر سال جاری (حدود دو ماه دیگر) برگزار می‌شود، رویاروی تیم ملی فرانسه قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 410005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha