دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گارانتی یا خدمات پس از فروش لوازم خانگی یکی از موضوعات مهمی است که مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند اما بسیاری از گارانتی‌های ارائه شده هیچ ضمانتی ندارند و خریداران نمی‌توانند از آن بهره بگیرند.

لوازم خانگی

در این رابطه علی جمالی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه و لباسشویی، به ایسنا گفت: در حال حاضر اکثر شرکت‌های واردکننده فقط محصول را به ایران وارد می‌کنند و خدمات پس از فروش را از دیگر شرکت‌ها می‌خرند که ۸۰ درصد کارت‌های گارانتی تقلبی و شرکتی برای آن‌ها به ثبت نرسیده و و جود خارجی ندارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های خدمات پس از فروش متقلب اکثرا در واحدهای مسکونی مستقر هستند و کارت‌های گارانتی خود را با قیمت ناچیز در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدمات پس از فروش متعددی در کشور به ثبت رسیده‌اند که واردکننده محصول نیستند و از شرکت مادر و تولیدکننده خارجی یا داخلی هیچگونه مجوزی برای فعالیت ندارند و این در حالی است که حتی به اتحادیه برای دریافت جواز کسب و مجوز فعالیت حرفه‌ای مراجعه نکرده‌اند.

جمالی تاکید کرد: خدمات پس از فروش پل ارتباطی میان مشتری و تولیدکننده است که در دنیای امروزی شرکت‌های بین‌المللی بیشترین میزان درآمد و سود خود را متمرکز بر خدمات پس از فروش کرده‌اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه و لباسشویی یادآور شد: شرکت‌ها با خدمات پس از فروش می‌توانند بازار فروش بسیار مناسبی را از آن خود کنند اما توجه به این موضوع در کشور باعث شده بازار فروش، شرایط مناسبی نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه، قدرت اجرایی برای برخورد با فعالیت شرکت‌های خدمات پس از فروش غیر مجاز و شرکت‌هایی که چند برند را بدون دریافت مجوز از شرکت تولیدکننده پشتیبانی می‌کنند، ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های خدمات پس از فروش از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، اظهار کرد: بند ج که شرکت‌های خدمات پس از فروش در این گروه قرار می‌گیرند معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و نباید شرکت‌ها از مشتریان برای خدمات ارائه شده مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند.

جمالی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات اساسی در رابطه با مشکلات ایجاد شده در خدمات پس از فروش، ثبت شماره و اطلاعات شرکت‌های بدون مجوز فعالیت در سامانه ۱۱۸ است.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ دلار بر بازار تاثیر گذار بوده و با دلار آزاد قطعات خریداری می‌شود که اگر توانایی دریافت ارز برای تمام شرکت‌های مجاز وجود داشته باشد، می‌توان بر بازار نظارت داشت اما در شرایط فعلی امکان نظارت وجود ندارد.

کد خبر 408196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha