سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصغر فرهادی به ریاست هیات داوران جشنواره فیلم سارایوو برگزیده شد که بیست و چهارمین دوره آن ۱۰ تا ۱۷ اوت در پایتخت بوسنی برگزار می‌شود.

اصغر فرهادی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، نخستين و تنها فيلمساز ايراني برنده جايزه اسكار با تازه‌ترين فيلم خود در بخش مسابقه هفتاد و يكمين جشنواره كن براي نخل طلا رقابت كرد و قرار است تابستان امسال در بخش فضاي باز جشنواره سارايوو روي پرده برود. اين دومين نمايش جهاني و جشنواره‌اي «همه مي‌دانند» پس از اكران در افتتاحيه جشنواره كن 2018 است. پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم نقش‌هاي اصلي فيلم را ايفا كرده‌اند.

فرهادي نخستين بار روي صندلي كارگرداني «رقص در غبار» نشست و در دنيا بيش از همه با دو فيلم برنده اسكار «جدايي نادر از سيمين» و «فروشنده» شناخته مي‌شود. او سال 2011 از سوي هفته‌نامه آمريكايي تايم به عنوان يكي از 100 چهره تاثيرگذار دنيا معرفي شده بود.

سال گذشته رياست هيات داوران جشنواره فيلم سارايوو را ميشل فرانكو، نويسنده و كارگردان مكزيكي بر عهده داشت و چهره‌هايي چون گوران بوگدان و مليسا سوزن (بازيگر)، مارك آدام (مدير هنري جشنواره فيلم ادينبورگ) و فاطمه الرميحي (مدير اجرايي موسسه فيلم دوحه) ديگر اعضاي آن بودند.

کد خبر 406783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha