همشهری آنلاین: مدیر عامل انجمن اوتیسم گفت: امسال اعلام شده که از هر ۵۹ تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم است پس با موج ورود کودکان مبتلا به اوتیسم روبرو هستیم و سیاستگذاران باید برای آن برنامه ریزی کنند.

اوتیسم

به گزارش ایرنا، سعیده صالح غفاری، در مراسم افتتاح کتابخانه اوتیسم افزود: چون کودکان مبتلا به اوتیسم پس از پایان دوره مدرسه، جایگاه اجتماعی ندارند لازم است که از همین حالا به آنان توجه بیشتری کنیم.

وی با اشاره به صرف میلیون‌ها هزینه برای راه اندازی کتابخانه اوتیسم، ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند به سطحی برسند که ورود به مدرسه و دانشگاه را داشته باشند.

صالح غفاری از تمام اقشار جامعه خواست تا آگاهی خود را نسبت به اوتیسم افزایش دهند و گفت: اوتیسم یک جامعه را درگیر می‌کند و تنها پدر و مادر یا همسایه درگیر مسائل مربوط به اوتیسم نمی‌شود.

مدیر عامل انجمن اوتیسم اظهار داشت: اگر غربالگری اوتیسم در سنین کمتر از سه سال انجام گیرد آنگاه آنان می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند.

غفاری افزود: در صورت اجرا نشدن برنامه‌های غربالگری اوتیسم برای کودکان، نیاز به مراکز نگهداری کودکان اوتیسم افزایش پیدا می‌کند که اکنون خلاء این مراکز نیز به شدت احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی مبتلایان به اوتیسم نیاز به بستری و خدمات سلامت روان دارند که متاسفانه حمایت نمی‌شوند.

کتابخانه اوتیسم، به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و استفاده مبتلایان به این اختلال و خانواده‌های آنان با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت،بهزیستی، دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف ) در تهران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و چهره‌های مطرح سینما افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

سازمان بهزیستی نیز پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به اجرای برنامه‌های پایلوت غربالگری اوتیسم در سال‌های گذشته، انتظار است یک درصد جمعیت یعنی حدود 700 هزار نفر در کشور مبتلا به طیف خفیف تا شدید اوتیسم باشند.

کد خبر 406157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha