همشهری آنلاین: شصت و ششمین شماره مجله «سینما و ادبیات» ویژه نوروز ۹۷ و با پرونده ای درباره سینمای آمریکا منتشر شد.

magazine

به گزارش ایلنا در این شماره، مجله سینما و ادبیات در بخش «سینمای جهان» آثار استیون اسپیلبرگ کارگردان امریکایی و فیلم‌های مهم این کارگردان و مولفه‌های سینمایی‌‌اش را مورد بررسی قرار داده است. در مقاله‌ای به نام «فهرست شیندلر: چرا اسپیلبرگ و آشویتس در صدر فهرست‌اند» به ترجمه صالح نجفی در همین بخش مقایسه‌ دقیقی در مورد بازنمایی هولوکاست در سینمای گدار و اسپیلبرگ صورت گرفته است.

بخش «هنر و سیاست» در ویژه‌نامه نوروزی جان پیلجر مستندساز و خبرنگار پرآوازه استرالیایی را سوژه نگاه خود کرده است. پیلجر با حدود شصت فیلم مستند خبری برجسته‌ترین نماینده جریان «مستندسازی مولف‌محور» بوده است.

بخش «فیوژن» خون‌آشام‌ها را از چشم دوربین سینما بررسی کرده و در سیر استحاله خون آشام‌ها در آثار ادبی و هنری بر «نوسفراتو: شبح شب» ساخته ورنر هرتسوگ و «خون‌آشام» اثر تئودور درایر متمرکز شده است.

بخش «هیروگلیف» در این شماره موضوع شعر سینما را انتخاب کرده است و این وضعیت را در سینمای نصیب نصیبی ردگیری کرده و در میزگردی با حضور محمدرضا اصلانی، هوشیار انصاری‌فر، پویا رفویی، شهناز صاحبی (همسر مرحوم نصیبی) مفصل به بحث نشسته است.

 عیدانه مجله سینما و ادبیات پرونده مفصلی است در مورد کتاب و مجموعه تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون. شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها، فضاسازی و طنز  بی‌نظیر ایرج پزشکزاد در کتاب دایی‌جان ناپلئون و مجموعه تلویزیونی  که ناصر تقوایی ساخته است.

کد خبر 401770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha