همشهری آنلاین: میشاییل هانکه پس از ساختن ۱۰ فیلم تلویزیونی و نشستن روی صندلی ۱۲ پروژه سینمایی، برای نخستین‌بار تولید یک سریال ۱۰ قسمتی را تجربه می‌کند.

میشاییل هانکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، فیلمساز اتریشی/آلمانی برنده اسکار و نخل طلایی جشنواره کن که شاهکاری چون «عشق» را در کارنامه دارد، درام 10 قسمتی «کتاب کلوین» را در آینده نزدیک کلید می‌زند. او که بیشتر به روایت داستان‌های واقعی و انسانی علاقه نشان داده، این بار سراغ یک روایت علمی خیالی می‌رود و وارد دنیایی می‌شود که شاید پیش از این کمتر در آثارش دیده شده باشد.

داستان «کتاب کلوین» در آینده نزدیک در جهانی ویران می‌گذرد و درباره گروهی از جوانان است که در یک فرود اضطراری جایی خارج از خانه و کاشانه خود به زمین می‌نشینند و برای نخستین‌بار با چهره واقعی سرزمین‌شان مواجه می‌شوند. هنوز اطلاعات بیشتر درباره دیگر عوامل پروژه اعلام نشده و ترکیب بازیگران هم مشخص نیست. فقط هانکه اعلام کرده است که تلاش برای روایت داستانی طولانی‌تر او را به سوی تلویزیون و سریال سوق داده است.

فیلمساز 75 ساله اتریشی که در مونیخ به دنیا آمده، در سال‌های 2009 و 2012 به ترتیب با «روبان سفید» و «عشق» جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برد. هانکه با فیلم دوم جوایز بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار و گلدن گلوب را به دست آورد و دو جایزه بفتا هم از آن خود کرد. ضمن اینکه «روبان سفید» او نامزد دریافت دو جایزه اسکار بود. از دیگر فیلم‌های کارگردان تحسین‌شده می‌توان به «معلم پیانو» و «پنهان» اشاره کرد.

کد خبر 396928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha