چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: انیس واردا که روز گذشته در ۸۹ سالگی نامزد دریافت جایزه بهترین مستند از مراسم اهدای جوایز اسکار شد، پیرترین نامزد در تاریخ ۹۰ ساله معتبرترین و مهم‌ترین جوایز سینمایی جهان است.

انیس واردا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، فیلمساز تحسین‌شده فرانسوی که تقریبا تمام جوایز مهم دنیای فیلم و سینما را در کارنامه دارد، یک سال پس از دریافت اسکار افتخاری حالا باید برای بردن یک اسکار واقعی با دیگر مستندسازان برجسته رقابت کند. شیر طلایی ونیز، یوزپلنگ طلایی افتخاری لوکارنو، جایزه سزار، لژیون دونور، نخل طلایی افتخاری جشنواره کن و چند جایزه معتبر دیگر در سیاهه افتخارهای واردا دیده می‌شود.

همین امسال جیمز آیوری هم با 89 سال سن نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه با «با نام به من خودت زنگ بزن» شده که البته واردا هشت روز از او بزرگ‌تر است! «چهره‌ها، روستاها» تازه‌ترین مستند این خانم خوش‌پوش است که در بخش بهترین مستند نامزد دریافت جایزه از نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شده است.

واردا که زاده بلژیک و از فیلمسازان موج نو سینمای فرانسه است، سال گذشته گفته بود شاید «چهره‌ها، روستاها» آخرین تجربه کارگرداني او باشد. Abacus: Small Enough to Jail استیو جیمز، «جزیره قوی» یانس فورد، «آخرین مردان در حلب» کریم عابد و استفان کلوس و «ایکاروس» برایان فوگل ديگر نامزدهاي بخش مستند هستند.

نودمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار از حیث داشتن چهره‌های سالخورده در میان نامزدها در نوع خودش یک رکورد ثبت کرده است. کریستوفر پلامر هم که در آخرین لحظه‌ها جایگزین کوین اسپیسی در پروژه «تمام پول‌های جهان» به کارگردانی ریدلی اسکات شده بود، در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت اسکار است.

کد خبر 396414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha