همشهری آنلاین: چهلمین دوره از رقابت‌های رالی داکار با قهرمانی کارلوس سنز در بخش اتومبیل، ماتیاس والکنر در بخش موتور و ادوارد نیکولوف در بخش کامیون پایان یافت.

Rolley

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، کارلوس سنز، راننده 57 ساله اسپانیایی تیم «پژو» که از یک هفته پیش صدر جدول کلی را در اختیار داشت، روز شنبه (30 دي) در پایان چهاردهمین و آخرین مرحله از این رقابت‌ها در کوردوبای آرژانتین توانست برغم قرار گرفتن در مکان نهم، در مجموع جایگاه خود در صدر جدول کلی را حفظ کرده و به مقام قهرمانی دست یابد.

جینیل دی ویلیرز، راننده اهل آفریقای جنوبی از تیم «تویوتا»، استفان پترانسل، راننده فرانسوی تیم «پژو» و ناصر العطیه قطری، دیگر راننده تیم «تویوتا» مکان‌های اول تا سوم مرحله چهاردهم را به خود اختصاص دادند.

بدین ترتیب ناصر العطیه و جینیل دی ویلیرز در جدول کلی مسابقات بخش اتوموبیل، پس از کارلوس سنز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش موتور، کوین بناویدس آرژانتینی مکان نخست مرحله چهاردهم را کسب کرد، اما در نهایت این ماتیاس والکنر، راننده اتریشی تیم «کی تی ام» بود که توانست برای نخستین بار فاتح این رقابت‌ها شود.

این راننده سی و یک ساله که سال گذشته مکان دوم رده‌بندی کلی بخش موتور را از آن خود کرده بود، در رقابت‌های امسال عملکردی درخشان داشت و به عنوان نخستین ورزشکار اتریشی فاتح این مسابقات شد. او از روز ششم ژانویه، زمان استارت رقابت‌ها تاکنون همواره در بین شش نفر برتر قرار داشت.

در جدول کلی رقابت‌های بخش موتور، کوین بناویدس آرژانتینی از تیم «هوندا» و توبی پرایس، راننده استرالیایی تیم «کی تی ام» به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش کامیون نیز ادوارد نیکولوف روس از تیم کاماز برای سومین بار و دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

کد خبر 396146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha