چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

خبر > سپنتا سلیمی: باید آن را گذاشت روی حالت بی‌صدا، حتی لرزش هم نه! چون اگر مدرسه بفهمد تلفن‌همراه توی جیبمان است، حسابی به دردسر می‌افتیم!

دوچرخه شماره ۹۰۶

پس حالا نوجوان‌هاي فرانسوي مجبورند در مدت‌زماني که در مدرسه هستند، قيد تلفن‌همراهشان را بزنند، چون درست مثل بسياري از مدرسه‌هاي ايراني، همراه‌داشتن تلفن‌همراه در مدرسه‌هاي فرانسه ممنوع مي‌شود.

«امانوئل مکرون»، رييس‌جمهور فرانسه، خيلي پيش از اين‌ها تصميم داشت چنين كاري كند و حالا وزير آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرد اين قانون در مدرسه‌هاي فرانسوي لازم‌الاجراست.

«ژان ميشل‌بلانکه»، وزير آموزش و پرورش مي‌گويد: «همان‌طور که رييس‌جمهور در پويش‌هاي مردمي انتخاباتي قول داده بود، اين قانون از سال تحصيلي آينده اجرا مي‌شود.»

قرار است تا تابستان آينده برنامه‌اي جامع براي اجراي اين محدوديت تدوين شود.

بلانکه مي‌گويد: «بعضي مواقع دانش‌آموزان در مدرسه به دليل نيازهاي آموزشي يا موارد اضطراري به تلفن‌همراه نياز دارند. بنابراين بايد يک برنامه‌ي مخصوص براي چگونگي استفاده از تلفن‌همراه، به مدرسه‌ها ابلاغ شود.»

البته ممنوعيت تلفن‌همراه در مدرسه‌هاي فرانسوي تازگي ندارد. بسياري از مدرسه‌ها به‌طور خودجوش اين قانون را اجرا مي‌كردند. اما حالا اين قانون به‌صورت سراسري در کل فرانسه بايد اجرا شود.

يکي از دلايل اين قانون، نگراني‌هاي بهداشتي است. پژوهشگران معتقدند کودکان و نوجوانان نبايد بيش از حد وقتشان را در برابر نمايشگرها (تلويزيون، رايانه، تبلت، گوشي و...) بگذرانند. مشکلاتي مانند چاقي، آشفتگي‌هاي روحي، قطع ارتباط با واقعيت و درون‌گرايي از عوارض وقت‌گذراني بيش از حد در برابر نمايشگرها است.

به‌همين دليل است که مسئولان آموزش و پرورش در فرانسه مي‌خواهند دانش‌آموزان دست‌کم در مدرسه کم‌تر با يک نمايشگر محبوب يعني تلفن‌همراه در تماس باشند.

کد خبر 393496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha